В рамках співпраці Головного управління ДПС у Рівненській області з Рівненською обласною науковою бібліотекою відбулася вебконференція «Безбар’єрність у податковій службі та розвиток електронних сервісів». Захід був присвячений важливим аспектам підвищення доступності та зручності у взаємодії з податковою службою, а також впровадженню сучасних онлайн-інструментів для платників податків.
Спікерами виступили фахівці ГУ ДПС у Рівненській області: Ірина Клинова – начальниця управління податкових сервісів та Ангеліна Вдович – головний державний інспектор третього відділу центрального управління Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції ДПС.
Учасники конференції наголосили, що безбар’єрність – це не лише архітектурна доступність чи сервіси для людей з інвалідністю. Це відкритість, рівність і зручність державних послуг для кожного громадянина, незалежно від віку, місця проживання, цифрових навичок чи соціального статусу.
Справжній сервіс починається з простого доступу до інформації. Сьогодні податкова служба створює умови, за яких і великий бізнес, і ФОПи, і пересічні громадяни можуть взаємодіяти з системою без черг та зайвої паперової роботи.
Було зауважено, що під час пандемії COVID-19 та в умовах воєнного стану роль дистанційної взаємодії зросла в рази. Смартфон став головним інструментом для більшості українців, і податкова служба йде в ногу з цим трендом. Більшість послуг переведено в онлайн-формат і доступ до сервісів є однаково якісним для жителів великих міст і віддалених сіл, досвідчених бухгалтерів і підприємців-початківців.
Спікери проінформували учасників конференції про такі інформаційні ресурси податкової служби, як Офіційний вебсайт ДПС (tax.gov.ua) та субсайт ГУ ДПС в області, сторінки у Facebook та YouTube , де можна ознайомитись з актуальними новинами, переглянути відеоінструкції, інфографіку, отримати актуальні відповіді.
Платників зацікавила інформація про Інформаційно-довідковий ресурс «ЗІР», що розміщений на вебпорталі служби, (zir.tax.gov.ua), сервіси «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», «Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг», «Онлайн навчання».
Ірина Клинова, зокрема, зазначила, що у кожному Центрі обслуговування платників працюють фахівці, які допомагають користуватися електронним кабінетом, отримувати ключі електронного підпису, подавати звітність. Також діють гарячі лінії для консультацій.
Окрема частина конференції була присвячена антикорупційним інструментам. Зокрема, учасникам детально представили роботу сервісу «Пульс», через який можна повідомити про неправомірні дії працівників податкової служби.
Ангеліна Вдович детально також проінформувала платників про Єдиний портал повідомлень викривачів (whistleblowers.nazk.gov.ua), що гарантує конфіденційність та безпеку переданої інформації. Вона зауважила, що Портал є безпечним та конфіденційним каналом для викривачів. Він мінімізує людський фактор, унеможливлює втручання в систему і витік інформації та гарантує заявникам дотримання умов анонімності та конфіденційності, надійний захист персональних даних. Система забезпечує збирання, зберігання, використання, захист, облік, пошук та узагальнення повідомлень та іншої інформації від викривачів, у тому числі даних про їх статус, стан та результати розгляду їх повідомлень.
Податківці акцентували, що розвиток електронних сервісів та впровадження принципів безбар’єрності у роботі податкової служби – це не лише сучасний тренд, а необхідність, продиктована часом. Такі ініціативи дають змогу кожному громадянину швидко, зручно та безпечно отримувати податкові послуги, а також сприяють прозорості та підвищенню довіри до державних інституцій.