20 червня 2023 року, 11 -00 год.
Місце проведення: зал засідань Головного управління ДПС у Рівненській області (м. Рівне, вул. Відінська, 12)
Формат проведення: офлайн та у режимі відеоконференції засобами ZOOM.
Присутні від інститутів громадянського суспільства: 12 учасників Громадської ради (список додається), голова ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області Года М.А.
Присутні представники ГУ ДПС в області:
в.о.начальника ГУ ДПС в області Троцко А.В.;
заст. начальника ГУ ДПС в області Хоній З.В.;
начальник управління оподаткування фізичних осіб Кончук Л.М.;
начальник управління економічного аналізу Дімітрук О.Д.;
начальник управління електронних сервісів Клинова І.В.;
начальник відділу інформаційної взаємодії Вакольчук Т.Г.;
ГДІ відділу інформаційної взаємодії Яремчук І.В.
ВИСТУПИВ: Голова Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяк Б.В., який відкрив засідання, зазначив що кворум для його проведення є, поставив на голосування наступний проект Порядку денного:
1. Про мобілізацію податкових надходжень за січень-травень 2023 року
2. Про стан формування дохідної частини бюджетів територіальних громад та резерви їх наповнення.
3. Про легалізацію трудових відносин та підсумки кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2022 році.
4. Новації податкового законодавства.
5. Цифрова реформа: електронні сервіси, які спрощують взаємодію платників податків та податкової служби.
6. Питання співпраці Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області та Територіального відділення АППУ.
7. Різне
ГОЛОСУВАЛИ:
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
Затвердити Порядок денний.
З питання 1 порядку денного
СЛУХАЛИ:
В.о. начальника ГУ ДПС в області Андрія Троцка, який привітав присутніх, висловив подяку бізнесу Рівненщини за вчасну сплату податкових зобов’язань та наголосив, що не зважаючи на труднощі воєнного часу, в області фіксується ріст показників сплати податків до бюджетів усіх рівнів. Зокрема, проінформував, що у січні – травні 2023 року платники податків Рівненської області перерахували до Зведеного бюджету України 6 млрд 997 млн грн податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Зазначений показник на 1 млрд 784 млн грн перевищив надходження відповідного періоду минулого року. Надходження до державного бюджету склали 2780 млн грн (+717 млн грн, або +33% до 2022 року), до місцевих бюджетів сплачено 4217 млн грн (+1076 млн грн, або 34% до 2022 року). Крім того, суб’єкти господарювання Рівненщини сплатили 4 млрд 376 млн грн єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і такі надходження на 1 млрд 82 млн грн перевищили надходження січня-травня минулого року.
Разом з тим, звернув увагу на питання наявності у платників податкового боргу, зокрема зі сплати податків, які формують місцеві бюджети територіальних громад.
По першому питанню вирішили прийняти до уваги інформацію, яку надав Троцко А.В.
З питання 2 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Дімітрук О.Д., яка доповіла про стан формування дохідної частини бюджетів територіальних громад та звернула увагу на резерви їх наповнення. Зокрема, на стан надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного податку, орендної плати за землю, а токож ПДФО (від паїв) та акцизного податку. Також акцентувала увагу на необхідності опрацювання тергромадами питання приведення у відповідність облікових даних платників плати за землю, повного обліку земельних ділянок та землекористувачів, особливо тих, які обробляють свої земельні частки самостійно. Та звернула увагу на запровадження мінімального податкового зобов’язання, яке повинні сплачувати платники податків, у власності яких або в користуванні: оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні є сільськогосподарські угіддя, що принесе додаткові надходження до місцевих бюджетів. Повідомила, що фахівці Головного управління систематично проводять зустрічі з керівниками ОТГ, щоб показати місцевим громадам, де є резерви.
Члена Громадської ради Левицьку С.О., яка запропонувала прийняти до уваги інформацію, надану Дімітрук О.Д., та провести інформаційні заходи з метою ознайомлення громадян з порядком нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання.
Заступника голови Громадської ради Садову Л.М., яка підтримала пропозицію Левицької С.О. та запропонувала провести спільні заходи за участі представників ОТГ та Громадської ради щодо інформування платників податків про сплату МПЗ.
ГОЛОСУВАЛИ:
«За» – 12
«проти» – 0
«утримався» – 0.
ВИРІШИЛИ: прийняти до уваги інформацію, надану Дімітрук О.Д. та рекомендувати ГУ ДПС в області провести спільні заходи за участі представників ОТГ та Громадської ради з метою ознайомлення громадян з порядком нарахування та сплати мінімального податкового зобов’язання.
З питання 3 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Кончук Л.М., яка доповіла про підсумки кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2022 році, та роботу у напрямку легалізації трудових відносин. Зокрема зазначила, що під час проведення кампанії Декларування, декларації про майновий стан і доходи за 2022 рік подали 5341 жителів Рівненщини, в яких задекларували 1млрд 296 млн грн доходів. При цьому 3411 декларантів самостійно нарахували податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб в сумі 14,5 млн грн та 2,8 млн грн військового збору, 69 громадян подали декларації з доходом більше мільйона гривень та вказали дохід на суму 286 млн гривень. Правом на податкову знижку скористались більше двох тисяч жителів області, які задекларували 17,3 млн грн витрат. Загальна сума податкової знижки, яка підлягає поверненню таким громадянам з бюджету, становить 41,2 млн гривень.
Також звернула увагу на стан надходжень ПДФО до бюджетів усіх рівнів, акцентувала увагу на негативних наслідках незадекларованої праці та проінформувала на напрямки співпраці із міжрегіональним управлінням Держпраці.
Хоній З.В., яка наголосила, що виплата тіньової заробітної плати призводить не лише до зменшення надходжень до бюджету, а й збільшує соціальну напругу.
Гапка Б.В. Туровську Л.В., Шершуна М.Х, які звернули увалу на неспівставність розміру середньої заробітної плати із мінімальною, враховуючи ризики, які наявні в умовах війни, зокрема, закриття бізнесу, проблеми релокації тощо.
Садову Л.М., яка підтримала членів Громадської ради у питанні щодо необхідності перегляду критеріїв ризиковості платників в частині дотримання рівня заробітної плати та звернула увагу, що Територіальне відділенні АППУ в області підготувало пропозиції з цього питання для розгляду на вищих рівнях.
По третьому питанню вирішили прийняти до уваги інформацію, яку надала Кончук Л.М.
З питання 4 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
ВакольчукТ.Г., яка докладно зупинилась на змінах в законодавстві, проінформувала про питання сфери оподаткування, якими найбільше цікавиться бізнес, зокрема застосування РРО/ПРРО, причини віднесення платників до категорії ризикових та порядок їх дій для усунення такого статусу.
Пехотіна А.В., який підняв питання блокування податкових накладних платникам аграрного сектору.
Хоній З.В., яка зазначила, що 08 липня набере чинності постанова КМУ від 02.06.2023 № 574 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р.», якою передбачено автоматичну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у разі виведення платника податку з переліку ризикових за виконання певних умов, які передбачені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; автоматична реєстрація зупинених ПН/РК у разі прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість за умови виконання певних умов, які передбачені Порядком зупинення; також визначено механізм адміністративного оскарження рішень про внесення платника податку до переліку ризикових та неврахування ТПП; у рішенні про внесення платника податку до переліку ризикових додано інформацію щодо дати включення до переліку ризикових контрагента, операції з яким визначено як ризикові; змінено механізм застосування ТПП, зокрема в ознаках безумовної реєстрації ТПП буде спрацьовувати по ПН/РК, в яких зазначені операції виключно з УКТЗЕД/ДКПП, які були враховані по ТПП, крім ТПП платника податку, який відповідає критеріям ризиковості платника податку; уточнено інформацію щодо того, якою комісією має виконуватись рішення суду про виключення платника з переліку ризикових. Виконання такого рішення має здійснювати комісія за основним місцем обліку платника.
Вона підкреслила, що у разі виникнення питань, які потребують оперативного розгляду, платники податків, а також організації та асоціації, які представляють їх інтереси, можуть звертатись на комунікаційну платформу, яка працює у ГУ ДПС в області.
Садову Л.М., яка запропонувала провести конференцію із питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та віднесення платників до категорії ризикових.
ГОЛОСУВАЛИ:
«За» – 12
«проти» – 0
«утримався» – 0.
ВИРІШИЛИ: прийняти до уваги інформацію, надану Вакольчук Т.Г. та рекомендувати ГУ ДПС в області провести конференцію (вебінар, зустріч тощо) з метою ознайомлення суб’єктів господарювання зі змінами у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З питання 5 порядку денного
СЛУХАЛИ:
Клинову І.В., яка звернула увагу на можливості електронних сервісів ДПС, зокрема, в частині використання режимів системи електронного адміністрування пального та спирту етилового. Так, в Електронному кабінеті діють підрежими, які дозволяють вивантажити певні переліки акцизних накладних, відслідкувати транзакцію за реквізитами, переглянути податкові накладні за кодом платника та статусом операції тощо. Серед іншого проінформувала як, користуючись е-кабінетом, пройти звірку зі сплати податків, внести зміни до реєстраційних даних, та відповіла на питання учасників засідання щодо інших послуг, які можна отримати в електронному форматі.
По третьому питанню вирішили прийняти до уваги інформацію, яку надала Клинова І.В.
З питання 6-7 порядку денного
СЛУХАЛИ:
Году М.А., який висвітлив питання співпраці Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області та Територіального відділення АППУ. Зокрема, доповів про організацію проведення Рейтингу «Сумлінні платники податків – 2022». Подякував членам Громадської ради за конструктивний діалог та підтримку у напрацюванні пропозицій щодо удосконалення податкового законодавства.
Богдана Гапяка, який подякував членам Громадської ради за роботу та підбив підсумки засідання.
Голова Богдан ГАПЯК
Секретар Інна ЯРЕМЧУК