Цього тижня у Дубенській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань сплати майнових податків. На запитання платників податків відповідала начальник Дубенського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок Алла Панчук.
Під час «гарячої лінії» дозвонювачів цікавили такі питання: хто є платником податку на нерухоме майно, які об’єкти підлягають чи не підлягають оподаткуванню, які пільги надаються платникам податку, який порядок повідомлення платника про суми нарахованого податку, що підлягають сплаті та механізм розрахунку в конкретних випадках. Посадовець, зокрема, зазначила, що ставка податку встановлюється рішенням органу місцевого самоврядування залежно від місця розташування та типів об’єктів нерухомості, але не більше 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року за 1 кв.м. Також, органам місцевого самоврядування надано право встановлювати додаткові пільги по податку на нерухоме майно.
Алла Панчук повідомила, що для нарахування податку використовуються дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, держателем якого є Міністерство юстиції України, або оригінали відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. Після нарахування податку, податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку надсилаються платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим роком. Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Посадовець також звернула увагу на особливості нарахування та терміни сплати земельного податку, роз’яснила перелік пільг щодо сплати даного податку і наголосила, що для отримання пільги необхідно звернутись до контролюючого органу за місцемзнаходження земельної ділянки із заявою про надання пільги та документами, що посвідчують право на пільгу.
Фахівець зазначила, що платники плати за землю також мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку; розміру ставки земельного податку та нарахованої суми плати за землю.
Під час спілкування податківець наголосила, що фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з майнових податків, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
На всі поставлені питання в ході «гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу InfoTAX