Працівники ДПІ м. Рівне надають консультації платникам податків щодо можливості подати податкову декларацію для використання права на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Під час чергової зустрічі з відвідувачами Центру обслуговування платників завідувач сектору електронних сервісів ДПІ Світлана Нікітас роз’яснила платникам особливості заповнення декларації з метою отримання податкової знижки за користування іпотечним житловим кредитом.
Спілкуючись з присутніми, посадовець зазначила, що платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
При сплаті процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.
Світлана Нікітас акцентувала увагу, що таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла. Право на включення до податкової знижки розрахованої суми, надається платнику податку лише за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому, зокрема, збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.
Посадовець окремо зупинилася на переліку документів, які необхідно додати для такого повернення, а саме: кредитний договір та нотаріально завірений договір іпотеки; відповідні платіжні документи, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів); паспорт платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит або разом із паспортом з безконтактним електронним носієм – довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації.
Також Світлана Нікітас надала практичні поради щодо заповнення, підписання та відправлення декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки за допомогою Електронного кабінету платника, роз`яснила порядок отримання електронного цифрового підпису та повідомила, що декларація повинна бути подана до 31 грудня 2024 року.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»