Нещодавно у Березнівському секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо експериментального проєкту з управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) та проекту ДПС «Територія високого рівня податкової довіри». На питання додзвонювачів відповідав завідувач сектору Вячеслав Мотруніч.
В ході спілкування фахівець податкової служби поінформував, що експериментальний проект щодо функціонування системи управлінні податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) запроваджується з метою: підвищення рівня дотримання платниками податкових обов’язків із використанням підходу, який базується на оцінці податкових ризиків; встановлення причин виникнення податкових ризиків у платників податків; ідентифікації, аналізу та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування); впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику.
Додзвонювачі цікавилися, які саме переваги для платників податків, які відповідають встановленим критеріям, передбачає проєкт «Територія високого рівня податкової довіри». Посадовець відповів, що основними перевагами є: мораторій на проведення перевірок. Це означає, що включені до Переліку підприємці звільняються від переважної частини документальних позапланових, планових та фактичних перевірок; значне скорочення строків камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування; скорочення термінів надання індивідуальних податкових консультацій; закріплення комплаєнс-менеджера, який покликаний допомогти у прийнятті управлінських рішень та виключити ризики порушення податкового законодавства.
Вячеслав Мотруніч також детально розповів про основні види ризиків, які пов’язані із недотриманням платниками податків норм податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, під час реалізації експериментального проекту.
Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.