Днями заступник начальника Сарненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області Ніна Ковалевич провела для відвідувачів Центру обслуговування платників черговий практикум щодо порядку проведення звірки даних з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Під час заходу податківець наголосила, що однією з поширених причин неотримання податкових повідомлень-рішень щодо сплати податку на нерухоме майно є невідповідність податкової адреси фізичної особи її зареєстрованому місцю проживання. Вона підкреслила, що фізичні особи – платники податків зобов’язані протягом місяця з дня зміни місця реєстрації повідомляти про це контролюючий орган шляхом подання заяви за формою № 5ДР. Це можна зробити особисто, поштою, а також в електронному вигляді через «Електронний кабінет» або безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова».
Присутнім було детально роз’яснено, що після отримання податкового повідомлення-рішення, у разі виникнення питань щодо нарахованих сум, платник має право звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою з письмовою заявою про проведення звірки даних. При цьому необхідно мати оригінали правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомості.
Фахівець зазначила, що у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та документами платника податку податковий орган здійснює перерахунок і надсилає (вручає) нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє вважається скасованим.
Окремо звернула увагу, якщо у власності фізичної особи перебувають об’єкти нерухомості, які підлягають оподаткуванню, але податкове повідомлення-рішення не отримано, необхідно самостійно звернутися до контролюючого органу за місцем реєстрації з письмовою заявою та правовстановлюючими документами для нарахування і сплати податку.
Під час практикуму учасники отримали практичні рекомендації щодо заповнення заяви за формою № 5ДР, способів подання документів та перевірки актуальності власних даних в інформаційних системах ДПС.