Нещодавно у Вараській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Про здійснення заходів з погашення податкового боргу платників податків». На запитання платників відповідав начальник відділу по роботі з податковим боргом — Мирослав Ситай.
Під час «гарячої лінії» посадовець поінформував, що Державна податкова служба України здійснює заходи з моніторингу стану розрахунків із бюджетом, а у разі виявлення заборгованості — направляє платнику податкову вимогу відповідно до норм чинного законодавства. Водночас фахівець наголосив, що одним із пріоритетів у роботі з боржниками є надання їм можливості добровільно врегулювати заборгованість.
Додзвонювачі з’ясували, що у разі несвоєчасної сплати заборгованості передбачено застосування відповідних санкцій: нарахування пені, можливе стягнення коштів з банківських рахунків або навіть продаж майна — у порядку, передбаченому законодавством.
Додзвонювачі цікавилися, як можна перевірити, чи мають вони заборгованість, та яким чином можна здійснити сплату або узгодити графік погашення. Посадовець пояснив, що актуальну інформацію про наявність або відсутність податкового боргу можна отримати через електронні сервіси ДПС — зокрема в «Електронному кабінеті платника» або через відповідні онлайн-сервіси. У разі потреби громадяни можуть звернутися за телефонами, розміщеними на субсайті ДПС у Рівненській області та на сторінках Центрів обслуговування платників.
Усі учасники «гарячої лінії» отримали фахові роз’яснення щодо механізмів дій у разі наявності заборгованості, можливостей добровільного врегулювання, а також чіткі рекомендації щодо здійснення сплати або звернення за допомогою.