У Березнівському секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся телефонний сеанс «гаряча лінія» на тему «Реєстрація РРО/ПРРО – важливий крок до прозорості розрахунків та захисту прав споживачів». На запитання платників відповідав завідувач сектору В’ячеслав Мотруніч.
Під час заходу посадовець детально поінформував учасників про актуальний порядок реєстрації як програмних, так і класичних реєстраторів розрахункових операцій (РРО). Було наголошено, що обов’язок застосування РРО або програмного РРО (ПРРО) визначено вимогами Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Використання цих інструментів забезпечує відкритість розрахунків, підвищує довіру споживачів та сприяє детінізації економіки.
Фахівець розповів, що для реєстрації ПРРО суб’єкту господарювання необхідно подати заяву за встановленою формою через Електронний кабінет платника. Після включення ПРРО до реєстру суб’єкт отримує можливість працювати як онлайн, так і в офлайн-режимі в межах дозволених законодавством строків. ДПС також надає безоплатне програмне рішення ПРРО, яке можна встановити на комп’ютер, планшет чи смартфон, що робить його доступним та зручним для бізнесу.
Податківець також пояснив порядок реєстрації класичного (апаратного) РРО. Було зазначено, що перед поданням документів необхідно перевірити наявність РРО у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій, який формується та оновлюється ДПС України. Реєстрація апаратного РРО здійснюється шляхом подання заяви за формою № 1-РРО, після чого контролюючий орган присвоює реєстраційний номер, видає реєстраційне посвідчення та забезпечує фіскалізацію пристрою.
Учасників «гарячої лінії» цікавили питання щодо можливості вибору між РРО та ПРРО, дій у разі виходу з ладу апаратного РРО, роботи ПРРО у разі відсутності інтернету, програмування найменувань товарів/послуг, а також перевірки інформації про зареєстровані РРО/ПРРО у відкритих сервісах ДПС.
На всі запитання, що надходили під час сеансу «гарячої лінії», були надані вичерпні та кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства.