Нещодавно заступник начальника Сарненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області Ніна Ковалевич провела практикум для платників податків щодо отримання адміністративних послуг. Під час заходу платників особливо цікавило питання отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України.
Податківець детально розповіла про порядок отримання довідки. Вона зазначила, що для цього необхідно подати заяву до контролюючого органу за основним місцем обліку. Фізичні особи, які тимчасово перебувають поза місцем проживання або не мають його взагалі, можуть звертатися до будь-якого контролюючого органу. Заяву також можна подати в електронній формі відповідно до вимог розділу II Податкового кодексу України.
Фахівець наголосила, що надання довідки-підтвердження статусу податкового резидента здійснюється безоплатно на підставі заяви платника. Вона повідомила, що довідка або обґрунтована відмова у її видачі надається за підписом керівника контролюючого органу (його заступника або уповноваженої особи) протягом десяти календарних днів з дати отримання заяви. Документ видається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.
Крім того, посадовець розповіла про електронні сервіси ДПС, які забезпечують дистанційне спілкування з податковими органами, спрощують і скорочують процес отримання адміністративних послуг, а також поінформувала про мобільний застосунок «Моя податкова». Окрему увагу вона звернула на безбар’єрність сервісів: можливість отримувати послуги онлайн, зручну навігацію, адаптацію для людей з інвалідністю та доступність без потреби особистого відвідування установи, що забезпечує рівні умови для всіх громадян.
Наостанок Ніна Ковалевич надала платникам практичну допомогу щодо заповнення заяви на отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України та закликала до максимального використання електронних сервісів ДПС.