В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу платників податків на зручність та простоту електронного звітування за допомогою безкоштовного сервісу «Електронний Кабінет», що розташований на веб-порталі Державної податкової служби України.
На відміну від інших програм для подання електронної звітності сервіс «Електронний кабінет» не потребує інсталяції програмного забезпечення, та забезпечує цілодобову взаємодію платників податків з органами державної податкової служби в режимі реального часу, онлайн.
Вхід до податкового сервісу «Електронний кабінет» можна здійснити за адресою
https://cabinet.tax.gov.ua/, а також на веб-порталі ДПС України.
Вхід до особистого кабінету здійснюється платником при наявності кваліфікованого електронного підпису (КЕП), який можна отримати у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).
Для надання податкової звітності в електронному виді необхідно отримати позитивний статус суб’єкта електронного документообігу, для чого необхідно виконати наступні кроки:
1) Отримати КЕП у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
2) Підключитись до сайту (наприклад, https://cabinet.tax.gov.ua/) або встановити спеціалізоване програмне забезпечення для подання електронної звітності.
3) Укласти договір про визнання електронних документів шляхом надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог законодавства. Підтвердженням про приєднання автора до Договору є отримання автором відповідної квитанції про прийняття контролюючим органом такого документа.
4) Надання платником електронної звітності з використанням кваліфікованого електронного підпису (після набуття позитивного статусу суб’єкта електронного документообігу).
Звертаємо увагу, що у відкритій частині ЕК (отримання доступу без використання кваліфікованого електронного підпису) є можливість перегляду наступних режимів:
- Новини;
- Бланки податкової звітності;
- Податковий календар;
- Загальнодоступні Реєстри:
взяття на облік платників податків
реєстр платників ПДВ
реєстр платників акцизного податку
реєстр платників єдиного податку
реєстр неприбуткових установ
реєстр страхувальників тощо;
- Інформація про РРО;
- Реєстр індивідуальних податкових консультацій;
- Контакти.
У приватній частині ЕК авторизовані платники мають можливість дистанційної роботи в режимі он-лайн щодо:
- облікових даних платника;
- надання податкових декларацій до територіальних органів ДПС в електронному вигляді, перегляд поданої звітності;
- реєстрації податкових накладних в ЄРПН, отримання інформації на запити, реєстр транзакцій;
- реєстрації акцизних накладних в СЕА РП, реєстр операцій обсягів пального, реєстр сум акцизного податку, реєстр транзакцій;
- програмного РРО;
- перевірки стану розрахунків з бюджетом;
- здійснення сплати податків та зборів;
- листування з органами ДПС.
Для фізичних осіб в «Електронному кабінеті» об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, що надає такі можливості:
- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
- доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
- подання декларації про майновий стан і доходи (можна використати сервіс предзаповнення декларації);
- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
- подання заяви на включення до Реєстру волонтерів.
Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем чи скориставшись QR-кодом.