У Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують, що фізична особа – платник податків у разі зміни місця проживання, або якщо відбулось перейменування назви міста, вулиці, зміна податкової адреси, імені, прізвища тощо, має повідомити про це органи податкової служби шляхом подання заяви за ф. № 5ДР (далі – Заява).
Це можна зробити дистанційно, не відвідуючи Центри обслуговування платників, надіславши Заяву через сервіси ДПС - «Електронний кабінет» або застосунок «Моя податкова».
Заяву з оновленою інформацією щодо місця проживання фізичної особи, якщо відбулось перейменування назви міста, вулиці, зміна податкової адреси, імені, прізвища тощо, потрібно подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу, якщо до документа, що посвідчує особу, внесено відомості про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), а також у разі отримання витягу із реєстру територіальної громади.
Заяву за ф. № 5ДР можна подати у приватній частині інформаційно-комунікаційної системи Електронний кабінет та скановані копії документів у форматі .pdf розміром до 5 МB, вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua, або через вебпортал ДПС: електронна форма F1314702 (розділ «Введення звітності», «Заяви, запити для отримання інформації») або через розділ «ЕК для громадян» (Заява про внесення змін до ДРФО (5ДР)).
При заповненні Заяви в електронному вигляді необхідно обрати Центр обслуговування платників, де платник бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
З рекомендаціями щодо внесення змін до Державного реєстру засобами ІКС «Електронний кабінет» можна ознайомитися на вебпорталі ДПС у рубриці: «Головна/Фізичним особам/Подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру засобами ІКС «Електронний кабінет».
Після направлення через Електронний кабінет Заяви у відповідь надходять квитанції, які можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету:
протягом одного робочого дня – квитанція з Відповіддю № 1 «Повідомлення про прийняття/неприйняття Заяви за ф. № 5ДР»;
в термін не пізніше трьох робочих днів – квитанція з Відповіддю № 2 Фінальна «Повідомлення про результати обробки» з інформацією про реєстрацію фізичної особи у ДРФО, яка свідчить про готовність реєстраційного номера облікової картки платника податків (внесення змін).
У разі подання Заяви через застосунок «Моя податкова» додатки до Заяви можуть бути у форматах файлівpdf/jpg (фото) із обмеженням розміру не більше 5МБ.
Якщо необхідно внести зміни лише щодо адреси, то отримувати нову облікову картку платника податків в податковому органі не потрібно, у разі зміни прізвища ‒ слід звернутися до Центру обслуговування платників, який був зазначений у Заяві.
Інформацію щодо адрес, контактних телефонів та режиму роботи Центрів обслуговування платників розміщено:
у відкритій частині Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) у розділі «Для платників»/Контакти (обрати відповідний регіон);
на вебпорталі ДПС (https://www.tax.gov.ua) у банері «Центри обслуговування» (обрати відповідний регіон).