Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ № 7 засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Рівненській області

опубліковано 11 вересня 2023 о 15:47

08 вересня 2023 року, 11 -00 год.

Місце проведення: зал засідань Головного управління ДПС у Рівненській області (м. Рівне, вул. Відінська, 12)

Формат проведення: офлайн та у режимі відеоконференції засобами ZOOM.

Присутні від інститутів громадянського суспільства: 10 учасників Громадської ради (список додається), голова ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області Года М.А.

Присутні представники ГУ ДПС в області:

в.о.начальника ГУ ДПС в області Троцко А.В.;

заступник начальника управління оподаткування фізичних осіб Кривохиж Л.Д.;

начальник управління електронних сервісів Клинова І.В.;

начальник відділу інформаційної взаємодії  ВакольчукТ.Г.;

начальник відділу фактичних перевірок Філіпчук А.В.;

завідувач сектору організації роботи ЦОП, надання адміністративних послуг та податкових сервісів Крат Г.С.;

ГДІ відділу інформаційної взаємодії  Яремчук І.В.

ВИСТУПИВ: Голова Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяк Б.В., який відкрив засідання, зазначив що кворум для його проведення є, поставив на голосування наступний проект Порядку денного:

  1. Про мобілізацію податкових надходжень за січень-серпень 2023 року
  2. Імплементація норм Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема в частині реєстрації РРО/ПРРО та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
  3. Безкоштовне програмне забезпечення ПРРО ДПС – альтернатива класичній касовій техніці.
  4. Особливості нарахування майнових податків та мінімального податкового зобов’язання фізичним особам. Негативні наслідки податкової заборгованості щодо цих платежів для місцевих бюджетів.
  5. Різне.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 10;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

ВИРІШИЛИ:

Затвердити Порядок денний. 

З питання 1 порядку денного

 СЛУХАЛИ:

В.о. начальника ГУ ДПС в області Андрія Троцка,  який привітав присутніх, висловив подяку бізнесу Рівненщини за вчасну сплату податкових зобов’язань та проінформував  громадськість про стан сплати податків до бюджетів усіх рівнів за січень-серпень поточного року. Зокрема зазначив, що до бюджетів усіх рівнів платниками області сплачено 11 млрд 363 млн гривень і ця сума на 25 відс. (на 2,3 млрд грн) перевищує факт надходжень відповідного періоду 2022 року. До державного бюджету надійшло 4 млрд 467 млн гривень (+0,8 млрд грн до січня-серпня минулого року), а місцеві бюджети отримали 6 млрд 896 млн грн (+1,5 млрд грн). У розрізі основних платежів за вісім місяців 2023 року найбільший приріст  порівняно з відповідним періодом минулого року становить: з податку на доходи фізичних осіб – 28 відс. (+1,5 млрд грн), податку на прибуток підприємств – 98 відс. (+0,4 млрд грн), акцизного податку з вироблених в Україні товарів – майже в 6 разів  (+0,11 млрд грн). Звернув увагу, що платники податків Рівненщини спрямували до державного бюджету 479,5 млн грн військового збору (+ 68 млн грн до січня-серпня минулого року) та  на соціальні потреби - 7 млрд 184 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (+ 1 млрд 337 млн гривень до минулого року).

Акцентував увагу на основних податкових новаціях, які вступили в дію з 1 серпня 2023 року, зупинившись детальніше на особливостях впровадження Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема,  необхідності сплати єдиного податку платниками 1-2 груп спрощеної системи оподаткування, застосування суб’єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій тощо. Звернув увагу на стан податкової заборгованості платників до бюджетів усіх рівнів та заходи, які проведено у напрямку легалізації трудових відносин.

По першому питанню вирішили прийняти до уваги інформацію, яку надав Троцко А.В.

З питання 2 Порядку денного

 СЛУХАЛИ:

Філіпчука А.В., який ознайомив з нормами Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема щодо часткового скасування мораторію на проведення перевірок, реєстрації РРО/ПРРО та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», роз'яснили нюанси проведення податкового аудиту, особливості перевірок фізичних осіб-підприємців та застосування фінансових санкцій.

Наголосив, що відповідно до положень чинного законодавства України, починаючи із 01 січня 2022 року втратили дію пільги щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних РРО. Тому фізичні особи-підприємці (крім платників єдиного податку першої групи) при здійснені розрахунків за товари (послуги) були зобов’язані застосовувати РРО або програмні РРО на загальних підставах. У подальшому, у зв’язку із введенням воєнного стану в Україні, Верховною Радою України, з метою адаптації бізнесу до нових умов, було прийнято ряд законодавчих змін, зокрема, і до Закону про РРО, відповідно до яких тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог цього Закону  не застосовувались. У зв’язку із прийняттям Закону №  відновлено відповідальність за порушення порядку здійснення розрахунків за товари (послуги). Тож суб’єкти господарювання при здійсненні торгівлі чи наданні послуг зобов’язані проводити розрахунки за них через РРО та надавати таким споживачам послуг розрахункові документи встановленої форми та змісту.

Звернув увагу на  певні пом’якшення для бізнесу, зокрема, що низку суб’єктів господарювання звільнено від відповідальності за порушення вимог Закону про РРО, що вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року (крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор).

Також для ФОП – платників єдиного податку та тих, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, передбачено ряд інших пом’якшень, зокрема, зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій із 100 – 150 % до 25 – 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно.

Вознюка Р.С., який звернув вагу на  складність опанування касової техніки для пересічного підприємця.

Філіпчука А.В., який проінформував про право ФОП у розрахункових документах зазначати назву товару чи послуги у спрощеному вигляді, можливість використання безоплатного ПРРО від ДПС та проведення в ГУ ДПС у області навчань для платників, щоб вони змогли опанувати роботу на РРО/ПРРО. Звернув увагу, що у кожній податковій інспекції платникам надається інформаційна підтримка та практична допомога у встановленні РРО/ПРРО та їх використанні.

По другому питанню вирішили прийняти до уваги інформацію, яку надав Філіпчук А.В.

З питання 3 Порядку денного

 СЛУХАЛИ:

Клинову І.В., яка розказали, що суб’єкт господарювання для проведення розрахункових операцій може обрати за власним бажанням ПРРО від ДПС чи будь-яке інше (комерційне) рішення, акцентувала увагу на тому, що безкоштовний ПРРО від ДПС – це програмне рішення, застосовне для операційних систем Windows, Android, iOS, та Web-версія, яке інтегрується з фіскальним сервером ДПС.

Крат Г.С., , яка ознайомила учасників з презентацією щодо ПРРО від ДПС, його функціональних можливостей та переваг використання.

Левицьку С.О., Пєхотіна А.В., які запропонували членам Громадської ради долучитись до інформаційної підтримки бізнесу щодо кампанії з питань впровадження РРО на усіх можливих платформах.

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» – 10

«проти» – 0

«утримався» – 0.

ВИРІШИЛИ: членам Громадської ради при ГУ ДПС в області долучитись до інформаційної підтримки бізнесу щодо кампанії з питань впровадження РРО, зокрема, шляхом проведення вебінарів, зустрічей, поширення інформаційних матеріалів тощо.

З питання 4 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Кривохиж Л.Д., яка проінформувала про особливості нарахування майнових податків та мінімального податкового зобов’язання фізичним особам та звернула увагу на негативні наслідки податкової заборгованості щодо цих платежів для місцевих бюджетів. Зазначила, що понад 70 тисяч громадян, які є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю, заборгували  місцевим бюджетам більше 70 млн гривень. А це – кошти, які могли працювати на розвиток громад Рівненщини, що особливо важливо зараз, коли кожна гривня працює на перемогу. Також зазначила про проведену з ОТГ роботу у напрямку погашення заборгованості з місцевих податків.

Садову Л.М., яка звернула увагу на проблеми, пов’язані із сплатою майнових податків особами, які отримали статус тимчасового захисту в інших країнах, внутрішніх переселенців, та необхідність підтримки таких осіб.

Кривохиж Л.Д.,  яка проінформувала про пільги в оподаткуванні, передбачені для ВПО.

Гапяка Б.В., який зазначив, що це питання є дійсно актуальним, оскільки достатність фінансових ресурсів дає органам місцевого самоврядування  можливість виконувати  покладені на них функції, а також створювати  умови для реалізації регіональних та місцевих програм, стратегій розвитку.

Троцка А.В., який проінформував, що фахівці ГУ ДПС в області проводять систематичні зустрічі з керівництвом та представниками ОТГ, щоб допомогти посадовим особам місцевого самоврядування ознайомитись з особливостями оподаткування в період правового режиму воєнного стану та надають рекомендації щодо роботи з майновими податками. Адже досягти позитивного результату  можна лише у співпраці та відповідальній позиції кожного платника податків.

Рожко М.А.,  яка запропонувала прийняти до уваги інформацію, яку надала Кривохиж  Л.Д., та провести просвітницьку роботу щодо пільг для ВПО.

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» – 10

«проти» – 0

«утримався» – 0.

ВИРІШИЛИ: прийняти до уваги інформацію, яку надала Кривохиж  Л.Д. та  провести просвітницьку роботу щодо пільг для ВПО.

З питання 5 Порядку денного

 СЛУХАЛИ:

Году М.А.,  який проінформував про результати проведення Рейтингу «Сумлінні платники податків – 2022» та подякував членам Громадської ради за співпрацю.

Богдана Гапяка, який подякував членам Громадської ради за роботу та підбив підсумки засідання.

 

   Голова                                                                                                         Богдан  ГАПЯК

 

   Секретар                                                                                                     Інна  ЯРЕМЧУК