11 червня 2024 року, 11.00 год.
Місце проведення: зала засідань Головного управління ДПС у Рівненській області (м. Рівне, вул. Відінська, 12)
Формат проведення: офлайн та у режимі відеоконференції засобами ZOOM.
Присутні від інститутів громадянського суспільства: 13 учасників Громадської ради (список додається), голова ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області Года М.А.
Присутні представники ГУ ДПС в області:
в.о.начальника ГУ ДПС в області Троцко А.В.;
заст. начальника ГУ ДПС в області Гурський Ю.Я.;
заст. начальника управління оподаткування фізичних осіб Кривохиж Л.Д.;
нач. відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Філіпчук А.В.;
заступник начальника відділу інформаційної взаємодії Матвійчук І.М.;
ГДІ відділу інформаційної взаємодії Яремчук І.В.
ВИСТУПИЛИ:
Голова Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяк Б.В., який привітав присутніх, відкрив засідання, зазначив що захід відбувається у форматах офлайн та онлайн, кворум для його проведення є, оскільки присутні усі члени Громадської ради, та поставив на голосування наступний проект Порядку денного:
- Про мобілізацію податкових надходжень за січень-травень 2024 року.
- Підсумки кампанії декларування доходів громадян. Актуальні питання сплати майнових податків.
- Фіскалізація розрахунків у сфері торгівлі та надання послуг як один з резервів наповнення бюджетів ОТГ.
- Питання співпраці ТВ ВГО АППУ в Рівненській області та Громадської ради при ГУ ГУ ДПС у Рівненській області у проведенні регіонального етапу Всеукраїнського конкурсу «Сумлінні платники податків».
- Питання діяльності Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області.
- Різне.
ГОЛОСУВАЛИ за затвердження порядку денного:
„за” – 13;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
Затвердити Порядок денний.
З питання 1 порядку денного
СЛУХАЛИ:
В.о. начальника ГУ ДПС в області Андрія Троцка, який привітав присутніх та проінформував громадськість про стан надходжень платежів до бюджетів від платників Рівненщини. Зазначив, що за 5 місяців сплачено 7 млрд 459 млн грн податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Зазначений показник на 462 млн грн перевищив надходження відповідного періоду минулого року. Зокрема, надходження до державного бюджету склали 3 млрд 804 млн грн, до місцевих бюджетів - 3 мрд 655 млн гривень. Лідерами серед основних джерел формування бюджету країни залишаються: податок на доходи фізичних осіб (4 млрд 166 млн грн), податок на додану вартість (966 млн грн), податок на прибуток (626 млн грн), єдиний податок (663 млн грн), військовий збір (324 млн грн). Висловив подяку представникам бізнесу і громадськості та платникам Рівненщини за сумлінну сплату податків, які так необхідні країні.
Звернув увагу, що під час минулого засідання Громадської ради обговорювали резерви надходжень до місцевих бюджетів. Тож проінформував, що зустрічі з керівниками ОТГ проводяться систематично. Лише за останній місяць тричі разом з керівництвом ОДА та представниками громад зустрічались та обговорювали проблемні питання, зокрема надходжень акцизного податку з роздрібного продажу, майнових податків та ПДФО. Відповідно кожному керівнику надано рекомендації щодо наявних резервів. Зауважив, що одним із таких резервів є надходження податку на доходи фізичних осіб за результатами кампанії декларування доходів громадян.
Також проінформував про загальні напрямки роботи, які у пріоритеті податкової служби, серед яких взаємодія з тергромадами, аналітична робота та орієнтація на ризики, легалізація доходів і розвиток сервісів.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надав Троцко А.В.:
„за” – 13;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По першому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надав Троцко А.В.
З питання 2 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Заступника начальника управління оподаткування фізичних осіб Кривохиж Л.Д., яка доповіла про підсумки кампанії декларування доходів громадян. Зокрема зазначила, що податок на доходи фізичних осіб залишається бюджетоформуючим для територіальних громад, його надходження в місцевих бюджетах можуть сягати понад 70 відсотків. В цифрах – за п’ять місяців поточного року надходження цього податку до місцевих бюджетів області склали 2 млрд 377 млн грн, і це більше як за аналогічний період минулого року на 381 мільйон.
Зауважила, що 1 травня закінчився термін кампанії декларування доходів громадян. Загальна кількість поданих декларацій за 2023 рік становить 5511, з них, громадяни, які зобов’язані були задекларувати доходи, подали 2893 декларації та задекларували доходи в сумі 650,9 млн грн. Сума податку на доходи фізичних осіб, яка надійде до бюджетів громад за результатами цієї кампанії, становить 19,3 млн грн, крім того, ще буде сплачено 3,9 млн грн військового збору. Тож це реальні резерви у надходженнях ПДФО до місцевих бюджетів.
Також проінформувала, що в ході зустрічей з керівниками ОТГ податківці систематично звертають увагу на резерви надходжень до місцевих бюджетів, зокрема, на забезпечення повного обліку і проведення інвентаризації земельних ділянок та об’єктів нерухомості, як житлових, так і нежитлових, долучення до оподаткування платників, які є власниками земельних ділянок, площа яких перевищує 2 га та власними силами обробляють ці ділянки, легалізацію доходів, неофіційне працевлаштування працівників у суб’єктів господарювання, які зареєстровані на території ОТГ, погашення боргів та ряд інших напрямків.
Щодо майнових податків, то повідомила, що на початок червня вже виписано майже 357 тисяч податкових повідомлень-рішень на сплату податку на нерухоме майно, земельного та транспортного податку. Загальна сума нарахованих громадянам майнових податків становить понад 203 млн грн. І це та сума, яку отримають місцеві бюджети.
Зауважила, що при сплаті цих платежів можуть виникати уточнення, адже не завжди громадяни вчасно отримують ППР через те, що не повідомляють про зміну адреси чи інших особистих даних. А податкові повідомлення-рішення про сплату сум майнових податків надсилаються платнику за місцем його податкової адреси, яка визначається відповідно даних ДРФО. Якщо фізична особа змінила адресу реєстрації і не звернулася до податкової інспекції із заявою 5 ДР, то кореспонденція буде надходити на стару адресу (не має обміну із міграційною службою). Тому податківці проводять роз’яснювальну роботу щодо необхідності внесення змін до ДРФО.
Звернулась до присутніх, при нагоді, при проведенні заходів з громадськістю чи в колективах також про це інформувати громадян.
Заст. голови Громадської ради Садову Л.М., яка підтримала необхідність задіяння усіх можливих каналів комунікації для інформування громадян про необхідність внесення змін до ДРФО, оскільки це безпосередньо впливає на надходження майнових податків до бюджетів громад.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надала Кривохиж Л.Д.
„за” – 13;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По другому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Кривохиж Л.Д.
З питання 3 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Заступника начальника ГУ ДПС в області Гурського Ю.Я., який зазначив, що питання застосування РРО суб’єктами господарювання не втрачає своєї актуальності, і це питання також важливе в контексті наповнення місцевих бюджетів. Зауважив, що під час зустрічей з головами ОТГ завжди звертається увага на необхідність збільшення сплати акцизного податку. І це, насамперед, зона відповідальності керівників тергромад. Наразі в окремих громадах спостерігається спад сплати акцизу, тому на перший план виходить активізація роботи щодо протидії нелегальному продажу підакцизних товарів. А без належного використання РРО та видачі споживачам фіскального чеку не можу йти мова про легалізацію виручки, зокрема від продажу тютюну та алкоголю.
Начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Філіпчука А.В., який проінформував, що під час фактичних перевірок у поточному році вже неодноразово виявляли факти не застосування РРО, звернув увагу на такий напрямок роботи, як контроль за фіскалізацією розрахунків у сфері Інтернет-торгівлі та перевезень.
Звернувся до представників громадськості з проханням, якщо буде відомо про порушення у сфері проведення розрахункових операцій, то повідомляти про це. Також у випадках виявлення фактів невидачі касових чеків можна інформувати про це податкові органи у чат-бот «StopViolationBot» месенджеру «Telegram» для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.
Члена Громадської ради Ярощука М.Я., який звернув увагу, що на часі посилення регулювання виробництва та обігу підакцизних товарів, а саме алкогольних, тютюнових виробів та пального, необхідно спрощувати отримання ліцензій та переходити на електронну форму, і такі зміни вже передбачені проектом Закону про держрегулювання виробництва і обігу спирте етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїів, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в лектронних сигаретах, та пального. Зауважив, що важливо удосконалити законодавчу базу щодо регулювання цієї сфери, що допоможе вивести підакцизні товари з тіні та збільшити надходження платежів до бюджетів.
Члена Громадської ради Вознюка Р.С., який зауважив, що підприємцям необхідно не боятись виводити свій бізнес з тіні та застосовувати РРО для фіскалізації продажів, це допоможе уникнути застосування фінансових санкцій та поліпшить добробут громад, де такі підприємці провадять діяльність. Разом з тим, необхідно продовжувати інформаційні кампанії та застосовувати виключно ризико-орієнтовну модель перевірок, щоб забезпечити стабільну роботу «білому» бізнесу та сфокусувати увагу на тих, хто вчиняє порушення.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надали Гурський Ю.Я. та Філіпчук А.В.:
„за” – 13;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По третьому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надали Гурський Ю.Я. та Філіпчук А.В.
З питання 4 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Голову Ради ТВ АППУ в області Году М.А, який проінформував про проведення регіонального етапу Всеукраїнського конкурсу «Сумлінні платники податків». Запропонував провести спільне засідання щодо визначення переможців конкурсу.
ГОЛОСУВАЛИ за пропозицію Годи М.А.
„за” – 13;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
Провести після завершення засідання Громадської ради спільне засідання Обласної рейтингової комісії Всеукраїнського рейтингу «Сумлінні платники податків-2022», громадської ради при ГУ ДПС та Ради ТВ АППУ в Рівненській області.
З питання 5 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Садову Л.М., яка проінформувала про окремі питання діяльності Громадської ради, зокрема проведені заходи для платників податків згідно Плану діяльності Громадської ради на 2024 рік.
Члена Громадської ради Рожко М.А., яка звернула увагу на необхідність активізації роботи щодо легалізації найманої праці.
ГОЛОСУВАЛИ:
Підтримати пропозицію Рожко М.А. та рекомендувати ГУ ДПС у Рівненській області підготувати агітаційну друковану продукцію для розповсюдження серед платників податків, зокрема в тергромадах.
«за» - 13
«проти» - 0
«утримались» - 0
З питання 6 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Заст. начальника відділу інформаційної взаємодії Матвійчук І.М., яка проінформувала про новації податкового законодавства.
Гапяка Б.В., який подякував членам Громадської ради за роботу та підбив підсумки засідання.
Голови Громадської ради Богдан ГАПЯК
Секретар Інна ЯРЕМЧУК