ПРОТОКОЛ № 3
засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Рівненській області
12 вересня 2024 року, 15-00
Місце проведення: зала засідань Головного управління ДПС у Рівненській області (м. Рівне, вул. Відінська, 12)
Формат проведення: офлайн та у режимі відеоконференції засобами ZOOM.
Присутні від інститутів громадянського суспільства: 12 учасників Громадської ради (список додається), голова ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області Года М.А. (онлайн)
Присутні представники ГУ ДПС в області:
в.о.начальника ГУ ДПС в області Троцко А.В.;
начальник управління економічного аналізу Дімітрук О.Д.;
в.о.начальника управління оподаткування фізичних осіб Іванчик В.Г.;
начальник управління податкових сервісів Клинова І.В.;
начальник відділу інформаційної взаємодії Вакольчук Т.Г.;
заступник начальника відділу інформаційної взаємодії Матвійчук І.М.;
ГДІ відділу інформаційної взаємодії Яремчук І.В.
ВИСТУПИЛИ:
Голова Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяк Б.В., який привітав присутніх, відкрив засідання, зазначив що захід відбувається у форматах офлайн та онлайн, що більшість членів ради присутня, кворум є, звернув увагу, що Проект Порядку денного члени громадської ради отримали, тож запропонував проголосувати за його прийняття.
Поставив на голосування наступний проект Порядку денного:
- Про мобілізацію податкових надходжень за січень-серпень 2024 року.
- Окремі питання щодо визначення підприємств, установ та організацій критично важливими для функціонування економіки області. Механізм сплати платежів та вдосконалення сервісів ДПС для своєчасного виконання податкових зобов’язань платниками податків.
- Актуальні питання оподаткування доходів фізичних осіб та сплати єдиного внеску, робота в напрямку легалізації доходів найманих працівників та негативні наслідки податкової заборгованості.
- Електронна взаємодія платників податків з органами ДПС.
- Новації податкового законодавства.
- Питання діяльності Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області
- Різне.
ГОЛОСУВАЛИ за затвердження порядку денного:
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
Затвердити Порядок денний.
З питання 1 порядку денного
СЛУХАЛИ:
В.о. начальника ГУ ДПС в області Андрія Троцка, який привітав присутніх та висловив подяку платникам Рівненщини за сумлінну сплату податків. Проінформував, що за вісім місяців поточного року до зведеного бюджету платники краю сплатили майже 12,4 млрд гривень. Така сума перевищила надходження січня – серпня 2023 року на 1 млрд 35 млн гривень. Відповідно до державного бюджету надійшло 6,3 млрд грн, до місцевих бюджетів – 6,1 млрд гривень. Крім того бюджет країни отримав понад 8,4 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що більше як за відповідний період минулого року на 1,2 млрд гривень.
Звернув увагу, що податкова служба продовжує удосконалювати електронні сервіси, щоб спростити податкові процеси для платників. Також ДПС продовжує працювати над запровадженням сучасних підходів комплаєнсу у податковому адмініструванні, одним із основних елементів якого є ідентифікація та оцінка податкових ризиків. Реалізуються заходи Плану реформування ДПС в рамках Національної стратегії доходів України, яку члени Громадської ради обговорювали на початку року.
Акцентував, що продовжується співпраця з органами місцевого самоврядування. Адже на сьогодні відповідно до чинного законодавства органи місцевого самоврядування виконують низку функцій в межах забезпечення справляння місцевих податків: встановлюють ставки місцевих податків і зборів, податкові пільги, до контролюючих органів надають інформацію щодо укладених договорів оренди земельних, затверджують перелік податкових агентів з туристичного збору, проводять заходи щодо легалізації зайнятості населення тощо.
Звернув увагу на роботу Комунікаційної платформи та зазначив, що у разі виникнення питань, як у представників бізнесу, так і громадськості, податківці області оперативно їх вирішуватимуть.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надав Троцко А.В.:
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По першому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надав Троцко А.В.
З питання 2 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Начальника управління економічного аналізу Дімітрук О.Д, яка доповіла про механізм сплати платежів та вдосконалення сервісів ДПС для своєчасного виконання податкових зобов’язань платниками податків, акцентувавши увагу на важливості правильного заповнення платіжних інструкцій, проведення звірки розрахунків з бюджетом та погашення наявної податкової заборгованості до бюджетів усіх рівнів. Звернула увагу на критерії, яким мають відповідати суб’єкти господарювання для визначення підприємств, установ та організацій критично важливими для функціонування економіки області.
Членів Громадської ради Ярощука М.Я, Шершуна М.Х., які підняли питання щодо складності ведення бізнесу в умовах воєнного стану, звернули увагу, що необхідно враховувати об’єктивні обставини діяльності бізнесу в умовах сьогодення, зокрема щодо рівня заробітної плати.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надала Дімітрук О.Д.:
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По третьому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Дімітрук О.Д.
З питання 3 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
В.о.начальника управління оподаткування фізичних осіб Іванчик В.Г., яка проінформувала присутніх про роботу у напрямку легалізації доходів найманих працівників, зокрема зазначила, що завдяки проведеним заходам до державної реєстрації як суб'єктів підприємницької діяльності з початку року залучено 747 фізичних осіб та легалізовано працю 912 найманих працівників.
Зауважила, що заборгованість платників Рівненщини зі сплати єдиного внеску становить більшу 100 млн гривень. Звернула увагу, що стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а періоди, за які в реєстрі відсутні дані про сплату ЄСВ, не враховуються, наймані працівники – застраховані особи втрачають страховий стаж для призначення пенсії і, відповідно, не враховується зарплата за ці періоди. Це стосується і підприємців, які у період воєнного стану не сплачують «за себе» ЄСВ, - вони втрачають за такі періоди стаж. Звернулась до учасників засідання з проханням інформувати громадськість про негативні наслідки тіньової зайнятості та повідомляти про такі випадки.
Також звернула увагу на основні аспекти Національної стратегії доходів щодо оподаткування доходів фізичних осіб.
Члена Громадської ради Рожко М.А., яка підкреслила, що тіньова зайнятість не сприяє конкурентним умовам на ринку праці, та звернула увагу на активізацію роботи профспілок у цьому напрямку.
Члена Громадської ради Омелянчук І.В., яка поцікавилась станом декларування доходів громадян, зокрема отримання громадянами податкової знижки.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надала Іванчик В.Г.:
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По третьому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Іванчик В.Г.
З питання 4 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Начальника управління податкових сервісів Клинову І.В., яка ознайомила учасників засідання з презентаційними матеріалами щодо функціональних можливостей електронних сервісів ДПС, акцентувала увагу на можливості електронного листування платників з органами ДПС та удосконаленні окремих сервісів, зокрема щодо отримання витягу про стан розрахунків з бюджетом.
Члена Громадської ради Левицьку С.О., яка підкреслила зручність електронної взаємодії та запропонувала винести дане питання на розгляд чергових вебінарів для представників підприємств, установ, організацій та тергромад, що проходять в Рівненській обласній раді.
ГОЛОСУВАЛИ за прийняти до уваги інформацію, яку надала Клинова І.В та підтримати пропозицію Левицької С.О.
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По 4 питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Клинова І.В, та підтримати пропозицію Левицької С.О. щодо включення питання електронної взаємодії платників з податковою службою до розгляду під час вебінарів.
З питання 5 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Заступника начальника відділу інформаційної взаємодії Матвійчук І.М., яка ознайомила присутніх з новаціями податкового законодавства.
Заст. голови Громадської ради Садову Л.М., яка проінформувала присутніх про проведені в рамках роботи Комунікаційної платформи інформаційні заходи для ознайомлення платників з новаціями податкового законодавства та напрацьовані пропозиції щодо вдосконалення податкового законодавства (додаються).
ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформацію, яку надала Матвійчук І.М. та підтримати пропозиції, озвучені Садовою Л.М.
„за” – 12;
„проти” – 0;
«утримався» – 0
ВИРІШИЛИ:
По другому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Матвійчук І.М. та підтримати пропозиції, озвучені Садовою Л.М..
З питання 6, 7 Порядку денного
СЛУХАЛИ:
Голову Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяк Б.В, який доповів про стан виконання заходів, передбачених Плану діяльності Громадської ради на 2024 рік, та підбив підсумки засідання.
Голови Громадської ради Богдан ГАПЯК
Секретар Інна ЯРЕМЧУК