Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

ПРОТОКОЛ № 4 засідання Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Рівненській області

опубліковано 19 грудня 2024 о 16:51

13 грудня 2024 року

Місце проведення: зала засідань Головного управління ДПС у Рівненській області (м. Рівне, вул. Відінська, 12)

Формат проведення: офлайн та у режимі відеоконференції засобами ZOOM.

 

Присутні від інститутів громадянського суспільства: 12 учасників Громадської ради (список додається), голова ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області Года М.А.

 

Присутні представники ГУ ДПС в області:

в.о.начальника ГУ ДПС у Рівненській області Троцко А.В.;

начальник управління економічного аналізу Дімітрук О.Д.;

начальник управління оподаткування фізичних осіб  Іванчик В.Г.;

начальник управління податкових сервісів  Клинова І.В.;

завідувач сектору інформаційної взаємодії Матвійчук І.М.;

ГДІ сектору інформаційної взаємодії  Яремчук І.В.

 

ВИСТУПИЛИ:

Голова Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяк Б.В., який  привітав присутніх, відкрив засідання, зазначив що захід відбувається  у форматах офлайн та онлайн, що більшість членів ради присутня, кворум є, звернув увагу, що Проект Порядку денного члени Громадської ради отримали, та запропонував проголосувати за його прийняття.

Поставив на голосування наступний проект Порядку денного:

  1. Про мобілізацію податкових надходжень за січень-листопад 2024 року. Територія високого рівня податкової довіри - новий рівень співпраці між державою та бізнесом, який ґрунтується на взаємній довірі, підтримці та партнерстві.
  2. Питання реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі.
  1. Новації податкового законодавства.
  2. Актуальні питання нарахування та сплати майнових податків та негативні наслідки  податкової заборгованості для місцевих бюджетів.
  3. Переваги використання платниками податків електронних сервісів ДПС.
  4. Питання співпраці Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області та Територіального відділення АППУ в Рівненській області.
  5. Питання діяльності Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області.
  6. Різне.

 

ГОЛОСУВАЛИ за затвердження порядку денного:

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

ВИРІШИЛИ:

Затвердити Порядок денний. 

 

З питання 1 порядку денного

 

 

СЛУХАЛИ:

В.о. начальника ГУ ДПС в області Андрія Троцка,  який привітав присутніх та  висловив подяку платникам Рівненщини за сумлінну сплату податків. Проінформував, що Рівненщина виконує завдання по надходженню податкових платежів як до державного, так і місцевого бюджетів. Є значний плюс до минулого року – майже 2 млрд гривень.  Зазначив, що податкова служба працює над реалізацією завдань, передбачених у Національній стратегії доходів до 2030 року. Це, в першу чергу, запровадження системи управління податковими  ризиками (комплаєнс-ризиками) та новий проект «Територія високого рівня податкової довіри». Звернув увагу, що для бізнесу – це комфортний сервіс для тих платників, які  відповідатимуть визначеним критеріям, це допомога уникнути найбільш поширених помилок,  максимальне спрощення подання звітності й сплати податків,  мінімізація ризиків недотримання вимог податкового законодавства, а для держави - належне надходження податків і зборів, контроль за справлянням яких закріплено за ДПС. Зауважив, що основна теза - в умовах воєнного стану бізнес, який продовжує працювати і сплачувати податки, потребує підтримки від держави.

Учасникам засідання було продемонстровано презентацію щодо Національної стратегії доходів,  системи управління ризиками та проекту Територія високого рівня податкової довіри.

 

ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надав Троцко А.В.:

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

ВИРІШИЛИ:

По першому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надав Троцко А.В.

 

З питання 2 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Начальника  управління економічного аналізу Дімітрук О.Д, яка детально зупинилась на основних аспектах реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками в ДПС, затвердженого Постановою  КМУ від 25.07.2024 № 854. Акцентувала увагу на  основних видах ризиків, пов’язаних із недотриманням платниками податків норм податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, під час реалізації експериментального проекту: ризик реєстрації, ризик звітності, ризик сплати та ризик декларування.

Також звернула увагу на важливість проведення звірки розрахунків з бюджетом та погашення наявної податкової заборгованості до бюджетів усіх рівнів.

 

Членів Громадської ради Туровську Л.В., Омелянчук І.В., які підняла питання щодо критеріїв, яким мають відповідати суб’єкти господарювання для визначення підприємств, установ та організацій критично важливими для функціонування економіки області, зокрема відсутність заборгованості зі сплати податків та рівня заробітної плати.

 

Дімітрук О.Д, яка проінформувала присутніх про критерії, яким мають відповідати суб’єкти господарювання для визначення підприємств, установ та організацій критично важливими для функціонування економіки області.

 

ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надала Дімітрук О.Д.:

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

 

ВИРІШИЛИ:

По другому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Дімітрук О.Д.

 

З питання 3 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Завідувачку  сектору інформаційної взаємодії Матвійчук І.М, яка презентувала учасникам засідання новації податкового законодавства, які набувають чинності у 2025 році, зокрема, передбачених Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ. Детально зупинились на змінах щодо сплати до бюджету авансових внесків платниками, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним, законодавчих змін у справлянні військового збору, єдиного внеску, нових форм реєстраційних документів для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг, щодо забезпечення можливості розрахунків у безготівковій формі та ряду інших.

 

Членів Громадської ради Левицьку С.О., Позняковську Н.М., які зазначила, що необхідно провести ряд інформаційних заходів для платників для ознайомлення з новаціями та запропонували провести семінари професійної майстерності для випускників НУВГП, які здобувають освіту економічного та фінансового профілю.

 

Члена Громадської ради Пехотіна А.В., заст. голови Ради Садову Л.М., які озвучили ряд проблемних для бізнесу аспектів, зокрема, щодо експорту окремих видів товарів та вдосконалення регуляторного впливу на бізнес.

 

Матвійчук І.М.,  яка проінформувала, що на вебпорталі ДПС в ЗІР створено окремий розділ «Режим експортного забезпечення», де можна знайти відповіді на актуальні  на цю тему питання.

 

ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надала Матвійчук І.М. та провести  до вебінари (семінари, тренінги) щодо новацій законодавства:

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

ВИРІШИЛИ:

По третьому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Матвійчук І.М. та провести вебінари (семінари, тренінги) щодо новацій законодавства.

 

З питання 4 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Начальника управління оподаткування фізичних осіб  Іванчик В.Г., яка доповіла про стан надходжень платежів та податкової заборгованості до місцевих бюджетів, зокрема зі сплати майнових податків.  Звернула увагу, що за 11 місяців поточного року до місцевих бюджетів сплачено майже 250 млн грн податку на нерухоме майно, що на 32% перевищує надходження цього платежу за відповідний період 2023 року. Більше 674 млн грн земельного податку перераховано до бюджетів громад області. Разом  з тим, борг до місцевих бюджетів становить 352 млн гривень. При цьому значна частка боргу припадає саме  на майнові податки.

Тому необхідно й надалі проводити в громадах роз’яснювальну роботу щодо сплати громадянами цих платежів. 

 

Члена Громадської ради Шершуна М.Х., який зауважив на необхідності проведення звірки даних щодо податку на нерухоме майно ДПС із Державними реєстрами. 

 

Іванчик В.Г., яка розповіла, що у даному напрямку робота проводиться на постійній основі і щороку фіхівці ГУ ДПС в області  вносять багато інформації, але на центральному рівні така інформація до наступного року може не зберігатись. Тому було надано пропозиції щодо удосконалення цього процесу.

 

ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надала Іванчик В.Г.:

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

ВИРІШИЛИ:

По четвертому питанню прийняти до уваги інформацію, яку надала Іванчик В.Г.

 

З питання 5 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Начальника управління податкових сервісів  Клинову І.В., яка розповіла про реформування ГУ ДПС в області в частині оптимізації ДПІ, звернула увагу на покращення обслуговування платників завдяки збільшенню онлайн-послуг та поінформувала учасників засідання про те, що на Рівненщині зберігається тенденція до збільшення кількості зареєстрованих суб’єктів господарювання. Презентувала учасникам засідання інфографіку та презентаційні матеріали щодо розширення функціоналу електронних сервісів ДПС.

 

Заступника голови  Громадської ради Садову Л.М., яка зауважила, що зменшення кількості працівників в Центрах обслуговування платників може негативно відобразитись на обслуговуванні платників, тому необхідно вивчити спільно з органами місцевого самоврядування питання щодо забезпечення  громад додатковими фахівцями з оподаткування.

 

ГОЛОСУВАЛИ за прийняти до уваги інформацію, яку надала Клинова І.В.:

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

З питання 6  Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Голову ТВ ВГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області Году М.А., який підняв питання співпраці Громадської ради при ГУ ДПС у Рівненській області та Територіального відділення АППУ в Рівненській області. Зокрема, щодо проведення чергового конкурсу «Сумлінні платники податків – 2025» та внесення змін до критеріїв відбору платників, а також запропонував обговорити та підтримати пропозиції щодо удосконалення податкового законодавства, які напрацьовані ТВ АППУ в області.

 

Заст. голови Громадської ради Садову Л.М., яка проінформувала присутніх про проведені спільно з ГУ ДПС в області  інформаційні заходи для ознайомлення платників з новаціями податкового законодавства та напрацьовані пропозиції щодо вдосконалення податкового законодавства (додаються).

 

ГОЛОСУВАЛИ за прийняття до уваги інформації, яку надав Года М.А. та підтримати пропозиції, озвучені Садовою Л.М.

„за” – 12;

„проти” – 0;

«утримався» –  0

 

ВИРІШИЛИ:

По 6 питанню прийняти до уваги інформацію, яку надав Года М.А. та підтримати пропозиції, озвучені Садовою Л.М.

 

З питання 7  Порядку денного

 

СЛУХАЛИ:

Голову Громадської ради при ГУ ДПС в області Гапяка Б.В,   який доповів про стан виконання заходів, передбачених Планом діяльності Громадської ради на 2024 рік, запропонував членам Громадської ради долучитись до підготовки Плану діяльності на 2025 рік та  підбив підсумки засідання.

 

Голова Громадської ради                                                                                            Богдан ГАПЯК

 

Секретар                                                                                                                       Інна  ЯРЕМЧУК

Додаткові матеріали