Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: новації та актуальні питання податкового законодавства щодо застосування РРО/ПРРО у 2025 році

опубліковано 08 травня 2025 о 09:34

Нещодавно в Радивилівському секторі обслуговування платників Дубенської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Новації та актуальні питання податкового законодавства щодо застосування РРО/ПРРО у 2025 році». На запитання платників відповідала завідувач сектору Людмила Федун.

Під час «гарячої лінії» посадовець поінформувала учасників про основні законодавчі зміни, що набули чинності у поточному році у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО) та програмних РРО (далі — ПРРО), які спрямовані на удосконалення механізмів контролю за готівковим обігом та сприяння детінізації економіки.

Фахівець звернула увагу платників на особливості заповнення та подання звітності за допомогою ПРРО, нововведення у технічних вимогах до фіскального обладнання, а також актуальні електронні сервіси ДПС, що забезпечують зручність і доступність податкового адміністрування. 

Було наголошено, що з 1 березня 2025 року, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 22.11.2024 р. № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13», запроваджено нові вимоги до форми та змісту розрахункових документів. У зв’язку з цим Державна податкова служба України оновила версії програмного забезпечення ПРРО від ДПС для Windows, а також API фіскального сервера ДПС. Крім того, оновлено версії мобільних додатків безоплатного ПРРО від ДПС для операційних систем Android та iOS.

Платники цікавилися нюансами застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі та надання послуг, зокрема щодо обов’язковості їх використання суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі з використанням платіжних карток, мобільних додатків, платіжних сервісів.

Усі додзвонювачі отримали вичерпні роз’яснення з урахуванням індивідуальних питань і ситуацій, а також контактні дані для подальших консультацій у разі виникнення труднощів — зокрема щодо реєстрації РРО/ПРРО.