Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо процедури виключення платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку

опубліковано 29 жовтня 2025 о 09:27

Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, питання щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості розглядає комісія регіонального рівня.

У разі, якщо комісія встановлює відповідність платника хоча б одному з критеріїв ризиковості, приймається відповідне рішення про включення його до переліку ризикових. Таке рішення фіксується в день проведення засідання комісії.

Питання про виключення платника з цього переліку розглядається тією ж комісією за наявності підстав, що свідчать про відсутність ризиковості. Це можливо як на підставі нової інформації, виявленої контролюючими органами, так і за результатами поданих самим платником документів, що підтверджують його невідповідність критеріям ризиковості.

Платник податку може подати інформацію та копії відповідних документів в електронному вигляді через засоби електронного зв’язку. При цьому слід дотримуватися вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV, Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII, Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу від 01.06.2020 № 261).

До переліку документів, що можуть бути надані для підтвердження невідповідності платника критеріям ризиковості, належать:

  • •  договори (в тому числі зовнішньоекономічні контракти) з додатками;

  • • документи, що підтверджують повноваження осіб, які здійснюють операції від імені платника: договори, довіреності, акти органів управління;

  • • первинна документація, яка  стосується постачання або  придбання товарів/послуг, їх  зберігання, транспортування, вантажних операцій, у тому числі: інвойси, рахунки-фактури, акти приймання-передачі, накладні, складські документи, інвентаризаційні описи тощо;

  • •  розрахункові документи або банківські виписки;

  • •  документи, що підтверджують якість або відповідність продукції (сертифікати, декларації, паспорти), якщо їх наявність передбачена договором чи законодавством;

  • •  інші документи, що можуть свідчити про відсутність підстав для віднесення платника до ризикових.

Подані документи розглядаються комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів з дати їх надходження. За результатами розгляду ухвалюється рішення щодо виключення або залишення платника в переліку ризикових.

З більш детальними роз’ясненнями щодо цього та інших питань  можна ознайомитися в ЗІР