В Радивилівській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області проведено «гарячу лінію» з питань використання суб’єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій. На запитання платників податків відповідала начальник податкової інспекції Людмила Федун.
Під час «гарячої лінії» дозвонювачі, зокрема, запитували чи всі підприємці – платники єдиного податку мають застосовувати касові апарати у 2023 році. Начальник ДПІ відповіла, що підприємці-платники єдиного податку другої – четвертої груп у разі проведення готівкових розрахунків зобов'язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а спрощенці першої групи і фізичні особи, які продають на ринку вживані речі та продукти власного підсобного господарства, можуть РРО не застосовувати. Крім того, підприємці платники єдиного податку, які здійснюють розрахунки виключно в безготівковій формі шляхом перерахування коштів за товар чи послугу банківським переказом на розрахунковий рахунок продавця через установу банку чи внесення готівки через касу банку, не зобов'язані застосовувати РРО.
Платники також цікавилися, що робити, якщо ПРРО не дає змоги закрити зміну. Відповідаючи на питання посадовець зауважила, що якщо по завершенні робочого дня ПРРО не дає можливості закрити зміну, слід встановити вид несправності, що стався. Можливі два варіанти поломки. Якщо вийшло з ладу програмне забезпечення, потрібно оновити його версію. Після цього повторити процедуру закриття зміни. Коли ж причина у несправності пристрою, слід подати Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО. Після відновлення роботи пристрою потрібно подати Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО. У Заяві має бути позначка про відновлення роботи.
Під час спілкування Людмила Федун також розповіла про порядок реєстрації та перереєстрації РРО, звернула увагу на відповідальність, яка передбачена за незастосування РРО/ПРРО платниками податків під час проведення розрахункових операцій.
Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX