Нещодавно у ДПІ у м. Рівному Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань щодо обліку платників податків. На запитання додзвонювачів відповідала начальник ДПІ Людмила Сучик.
Під час «гарячої лінії» платників цікавили різні питання, що стосуються обліку. Зокрема, були запитання про взяття на облік суб’єктів господарювання, внесення змін до облікових даних платників податків, порядок зняття з обліку платників.
Додзвонювачі також цікавились як здійснюється взяття на облік ФОП, яка протягом року вдруге зареєструвалася у державного реєстратора, але у контролюючих органах ще не була знята з обліку Відповідаючи на питання посадовець проінформувала, що незалежно від того, що процедура зняття з обліку фізичної особи – підприємця в контролюючих органах не завершена, але протягом року такий платник вдруге зареєструвався у державного реєстратора, то взяття його на облік здійснюється контролюючими органами за основним місцем обліку у день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань щодо фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації повідомлення державного реєстратора. При цьому взяття на облік фізичної особи – підприємця, яка протягом року вдруге зареєструвалася у державного реєстратора, але у контролюючих органах ще не була знята з обліку, не припиняє її зобов’язань по забезпеченню остаточних розрахунків з податків від провадження підприємницької діяльності за її першою реєстрацією.
На запитання протягом якого часу є дійсним реєстраційний номер фізичної особи, Людмила Сучик зауважила, що реєстраційні номери, що надаються фізичним особам (як резидентам, так і нерезидентам) зберігаються за ними протягом усього їх життя та у разі отримання такими особами іншого громадянства чи зміни громадянства не підлягають скасуванню та заміні, за винятком якщо після видачі облікової картки фізичної особи – платника податків встановлені порушення чи неточності при формуванні реєстраційних номерів.
В ході телефоної розмови платники цікавились чи можна подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет. Начальник ДПІ поінформувала, що за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf: заяву про застосування спрощеної системи оподаткування; розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. При цьому інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи».
Платники податків також дізналися як можна cкористатися електронним сервісом «Отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків» а також як направити заяву за формою 5ДР через Електронний кабінет з метою отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків.
В ході телефонної розмови платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали відповіді на всі запитання, які їх цікавили.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX”