Днями у Вараській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Комплаєнс - ризики в системі адміністрування податків». На запитання платників податків відповідала начальник ДПІ Людмила Воронюк.
Під час «гарячої лінії» фахівець розповіла, що комплаєнс-ризики в системі податкового адміністрування — це ризики, які виникають через невиконання платниками податків чотирьох основних обов'язків, передбачених податковим законодавством. А саме, недотримання платниками: належної реєстрації в податковій системі; своєчасного подання податкової звітності; зазначення повної та достовірної інформації у податковій звітності та своєчасної сплати податкового зобов’язання в установлені терміни. Управління комплаєнс-ризиками має на меті підвищення рівня добровільного виконання платниками податків вимог законодавства та мінімізацію ризиків втрати податкових надходжень.
Спілкуючись з суб’єктами господарювання, фахівець роз’яснила, що в рамках управління ризиками існують різні заходи реагування на виявлені податкові ризики. Вони можуть варіюватися від сприяння добровільному дотриманню законодавства — шляхом попередження платників про можливі податкові ризики та надання можливості самостійно їх усунути, до примусового реагування — через податковий контроль за платниками, які систематично порушують законодавство.
Людмила Воронюк також підкреслила, що впровадження системи управління податковими ризиками допоможе уникнути типових помилок при веденні господарської та підприємницької діяльності, заповненні податкової звітності та сплаті податків. Окрім того, це дозволить спростити процес подання звітності, вирішувати проблеми та усувати бар'єри в межах податкової практики, а також мінімізувати ризики недотримання податкового та іншого законодавства.
Платники також дізналися, що запровадження системи комплаєнсу дасть змогу платникам уникати помилок, які можуть призвести до штрафів або інших санкцій. В результаті це сприятиме більшому надходженню податків до бюджету та мінімізації недонадходжень, що дозволить збільшити фінансову стабільність держави.
Кожному платнику, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну й детальну відповідь щодо їх запитань.