Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: порядок декларування доходів громадян, отриманих у 2024 році, та електронні сервіси ДПС, які спрощують процес звітування

опубліковано 15 квітня 2025 о 11:02

В Острозькому секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Порядок декларування доходів громадян, отриманих у 2024 році, та електронні сервіси ДПС, які спрощують процес звітування». На запитання платників податків відповідав завідувач сектору В’ячеслав Штейбарт.

В ході «гарячої лінії» посадовець поінформував, що обов’язок подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) виникає у громадян у разі отримання доходів, які не були оподатковані податковими агентами, або в разі наявності інших доходів, що підлягають декларуванню. Це включає доходи від підприємницької діяльності, оренди майна, продажу майна, а також іноземні доходи чи доходи, отримані від надання послуг фізичним особам.

Податківець роз’яснив, що податкову декларацію потрібно подати не пізніше 1 травня року, що настає після звітного. У разі подачі декларації пізніше цього терміну можуть бути нараховані штрафи та пеня за несвоєчасну сплату податків. Враховуючи це, важливо своєчасно подати декларацію та виконати всі податкові зобов’язання відповідно до чинного законодавства. Водночас поінформував у яких випадках подання податкової декларації вважається виконаним і  декларація не подається.

Разом з тим, фахівець детально розповів про можливість громадян скористатися правом на податкову знижку, звернувши увагу на своєчасність подання декларації та зберігання підтвердних документів щодо понесених витрат.

Додзвонювачі також дізналися, що для зручності платників податкова служба пропонує низку цифрових сервісів, які значно полегшують процес звітування. Зокрема, подання декларації у режимі онлайн через Електронний кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова» дозволяє заощадити час та уникнути черг.

Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.