Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: комплаєнс-ризики як інструмент удосконалення податкового адміністрування

опубліковано 25 квітня 2025 о 10:10

Днями у Володимирецькому Центрі обслуговування платників відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Комплаєнс-ризики як інструмент удосконалення податкового адміністрування». На запитання платників податків відповідала заступник начальника Вараської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області Наталія Десятник.

Під час «гарячої лінії» посадовець роз’яснила, що комплаєнс-ризики — це ризики втрати податкових надходжень, які виникають у випадках недотримання платниками чотирьох ключових вимог податкового законодавства: своєчасної реєстрації в податкових органах, подання звітності у встановлені терміни, зазначення у ній повної та достовірної інформації, а також своєчасної сплати податкових зобов’язань. Управління комплаєнс-ризиками дозволяє підвищити рівень добровільної податкової дисципліни та своєчасного виконання зобов’язань перед бюджетом.

Посадовець розповіла, що в межах системи управління податковими ризиками Державна податкова служба впроваджує комплекс заходів реагування – від попереджень і рекомендацій платникам податків щодо виявлених ризиків із можливістю їх самостійного усунення до заходів податкового контролю у випадках систематичних порушень. Такий підхід спрямований на запобігання порушенням ще до їх виникнення, а не лише на виявлення наслідків.

Фахівець також роз’яснила, що функціонування системи управління комплаєнс-ризиками передбачає не лише контроль, а й підтримку платників у питаннях дотримання законодавства. Зокрема, система сприяє зменшенню кількості типових помилок, спрощенню процесу подання звітності та сплати податків, а також забезпечує прозорість взаємовідносин між ДПС і платниками.

Учасникам «гарячої лінії» було надано вичерпні відповіді на запитання, що їх цікавили, та роз’яснення щодо практичного застосування норм податкового законодавства у сфері комплаєнсу.