Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування

опубліковано 29 квітня 2025 о 10:12

Нещодавно у Радивилівському секторі обслуговування платників Дубенської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія» на тему «Особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування». На запитання додзвонювачів відповідала  завідувач сектору ДПІ Людмила Федун.

Під час «гарячої лінії» посадовець поінформувала, що правильне оформлення платіжних документів при сплаті податків, зборів і єдиного соціального внеску (далі - ЄСВ) має важливе значення, оскільки від цього залежить своєчасне та коректне зарахування коштів до відповідних бюджетів і фондів.

Фахівець роз’яснила, що юридичні особи, фізичні особи – підприємці та громадяни при здійсненні сплати податкових платежів та ЄСВ мають заповнити у платіжній інструкції всі обов’язкові реквізити. Перелік обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, які заповнюються платниками, визначено Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163, та Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (далі – Порядок № 148).

В ході спілкування податківець звернула увагу на поширені помилки, яких припускаються платники: відсутність або неправильне зазначення коду призначення платежу, неточне написання реквізитів отримувача, що призводить до неналежного зарахування коштів або повернення платежів.

Усі додзвонювачі отримали роз’яснення з урахуванням індивідуальних питань і ситуацій, а також контактні дані для подальших звернень у разі виникнення труднощів із заповненням платіжних інструкцій.