Нещодавно старший державний інспектор Дубенської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області Світлана Балас провела для платників податків тренінг щодо подання заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань і пені.
Під час навчання посадовець детально роз’яснила етапи подання заяви для повернення сум грошових зобов’язань, які були сплачені помилково або надміру. Зокрема, під час тренінгу було наголошено, що для повернення таких сум платник податків має виконати кілька простих кроків через Електронний кабінет. Перший крок — це вхід на платформу за адресою http://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС України. Для доступу до приватної частини кабінету необхідно пройти ідентифікацію за допомогою кваліфікованого електронного підпису через систему id.gov.ua, MobileID, BankID, Дія.Підпис або «хмарний» підпис.
Далі, у режимі «Введення звітності», платник може створити та подати заяву. Для зручності платник обирає відповідні параметри фільтра (рік, період, тип форми) та форму заяви J/F 1302002. Потім заповнює необхідні поля у формі, підписує її та надсилає до територіального органу ДПС. При цьому дані про платника автоматично заповнюються в системі.
Особливу увагу було приділено можливості додавати копії платіжних документів до заяви. У вкладці «Додатки» платники можуть додавати документи, заповнюючи всі обов'язкові поля форми. Заявник також вказує дату сплати коштів відповідно до платіжних документів, що додаються до заяви. Важливо, щоб заяву подавали до територіального органу ДПС за місцем обліку відповідної суми.
Завдяки тренінгу платники отримали чітке розуміння процесу подання заяви та отримання повернення помилково або надміру сплачених сум, а також детальну інструкцію, яка дозволяє зекономити час і скористатися усіма перевагами електронних сервісів ДПС для вирішення таких питань.