Минулого тижня старший державний інспектор Дубенського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок Головного управління ДПС у Рівненській області Тарас Рокунь провів для відвідувачів Центру обслуговування платників черговий тренінг щодо порядку проведення звірки даних для фізичних осіб — власників нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки.
У ході навчання фахівець поінформував, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою з письмовою заявою про проведення звірки даних. Звірці підлягають такі відомості: перелік об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (включаючи частки), які перебувають у власності платника; загальна площа таких об’єктів; наявність права на податкову пільгу; розмір встановленої ставки податку; сума нарахованого податкового зобов’язання.
Податківець зазначив, що у разі виявлення розбіжностей між інформацією, якою володіє контролюючий орган, та документально підтвердженими даними платника (наприклад, витягами з Державного реєстру речових прав або правовстановлювальними документами), податковий орган здійснює перерахунок суми податку. При цьому платнику надсилається або вручається нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє повідомлення вважається анульованим.
Окрему увагу було приділено можливостям дистанційної перевірки інформації. Фізичні особи можуть за допомогою кваліфікованого електронного підпису увійти до приватної частини Електронного кабінету платника (https://cabinet.tax.gov.ua), де в розділі «ЕК для громадян» доступна інформація щодо наявних у власності об’єктів нерухомості та сум податку на них.
Також Тарас Рокунь поінформував присутніх про зручність використання мобільного застосунку «Моя податкова», який дає змогу швидко отримати доступ до податкової інформації, подати звернення, а також скористатися електронними сервісами ДПС у зручному форматі.
Наостанок фахівець закликав громадян активно користуватися цифровими інструментами, що дозволяють ефективно управляти своїми податковими зобов’язаннями та уникати непорозумінь.