Днями в Острозькому секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Електронний кабінет – зручний сервіс дистанційного спілкування з податковими органами». На запитання платників податків відповідав завідувач сектору В’ячеслав Штейбарт.
У ході телефонного спілкування громадяни цікавилися, як створити обліковий запис в Електронному кабінеті, якими функціональними можливостями він наділений, а також чи можливо за його допомогою отримати офіційну інформацію про стан нарахувань, здійснені платежі та наявність податкового боргу.
Фахівець поінформував, що Електронний кабінет платника функціонує відповідно до положень статті 42¹ Податкового кодексу України та є безкоштовним інформаційним ресурсом, який надає можливість дистанційної взаємодії платників з контролюючими органами. Доступ до Електронного кабінету здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) через офіційний вебпортал ДПС: https://cabinet.tax.gov.ua.
Посадовець роз’яснив, що за допомогою Електронного кабінету платники мають можливість в режимі реального часу формувати та подавати податкову звітність, надсилати звернення, заяви, повідомлення до податкових органів, а також отримувати відповідні документи, у тому числі повідомлення-рішення, підписані представниками ДПС. Крім того, доступною є функція перевірки стану розрахунків з бюджетом, що дає змогу своєчасно відстежувати нарахування та виконання податкових зобов’язань. Через Електронний кабінет також можна здійснити онлайн-сплату податків за допомогою інтегрованих платіжних сервісів. Для офіційного електронного листування передбачено окремий функціонал – розділ «Листування з ДПС».
Додзвонювачі також дізналися, що фізичні особи – платники податків, які не здійснюють підприємницької діяльності, мають повний доступ до функціоналу приватної частини Електронного кабінету. Це дозволяє подавати декларації про майновий стан і доходи, отримувати дані про об’єкти нерухомого майна, транспортні засоби, нараховані суми податкових зобов’язань тощо.
Учасники «гарячої лінії» отримали вичерпні, фахові відповіді на всі поставлені запитання.