Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування

опубліковано 23 червня 2025 о 09:45

Днями у Дубенській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування». На запитання платників податків відповідала начальник ДПІ Світлана Цимбалюк.

Під час «гарячої лінії» посадовець зазначила, що при заповненні платіжних інструкцій на сплату податків і зборів до державного або місцевого бюджету обов’язковим є правильне зазначення коду класифікації доходів бюджету, коду ЄДРПОУ отримувача коштів (органу ДКСУ), номера рахунку відповідно до IBAN-формату та коду виду сплати.

Фахівець також поінформувала, що для сплати єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) платіжні документи формуються окремо від інших податкових платежів, оскільки ЄСВ не є податком, його  адміністрування здійснюється на підставі Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами). Так, під час заповнення платіжного доручення на ЄСВ обов’язково зазначається відповідний код виду сплати (наприклад, 101 — щомісячні нарахування, 201 — погашення недоїмки тощо) та номер рахунку, відкритого за відповідною категорією платника.

Платники з’ясували, що некоректне заповнення платіжних реквізитів може призвести до зарахування коштів на неправильний рахунок, що, у свою чергу, спричиняє виникнення податкового боргу, штрафних санкцій або пені — навіть попри фактичне перерахування коштів.

Додзвонювачі також запитували як перевірити факт зарахування платежу, як діяти у випадку помилкової сплати на неправильний рахунок, а також які дії необхідно вжити для уточнення призначення платежу.

Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь з урахуванням специфіки звернення, а також рекомендації щодо використання сервісів Електронного кабінету платника для перевірки стану розрахунків з бюджетом і отримання актуальних реквізитів для сплати.