Днями у Вараській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування». На запитання платників податків відповідала начальник ДПІ Людмила Воронюк.
Під час телефонного спілкування посадовець поінформувала платників про актуальні вимоги щодо правильного заповнення платіжних інструкцій відповідно до Порядку заповнення реквізиту "Призначення платежу" платіжної інструкції, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148. При цьому зазначила, що з 1 грудня 2023 року набрали чинності положення щодо обов’язкового використання структурованого формату реквізиту "Призначення платежу", що відповідає міжнародному стандарту ISO 20022. Це забезпечує єдність підходів до подання платіжної інформації та сприяє коректній ідентифікації платежів.
При спілкуванні з платниками податків податківець акцентувала увагу на необхідності правильного заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, зокрема реквізитів «Код платника» та «Код фактичного платника». Їх слід заповнювати згідно з Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163. Крім того, у разі перерахування коштів на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби, інформація про призначення платежу повинна зазначатися винятково у структурованій формі у відповідному блоці реквізитів.
Додзвонювачі також дізналися, що у випадку, коли сплата податків, зборів або єдиного соціального внеску здійснюється через касу або термінал самообслуговування, реквізит «Фактичний платник» має містити дані саме того платника, за якого здійснюється платіж. А в разі, коли юридична особа сплачує податки за структурний підрозділ, у відповідному полі необхідно вказувати дані цього підрозділу. Такі дії дозволяють уникнути помилок під час зарахування коштів до бюджету.
На всі запитання, що надійшли під час «гарячої лінії», було надано вичерпні роз’яснення та практичні рекомендації щодо уникнення поширених помилок при заповненні платіжних документів.