Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: актуальні питання щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та ведення обліку товарних запасів

опубліковано 21 липня 2025 о 13:11

У Березнівському секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся телефонний сеанс у форматі «гарячої лінії» на тему: «Актуальні питання щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та ведення обліку товарних запасів». Упродовж заходу на запитання платників податків відповідав завідувач сектору В’ячеслав Мотруніч.

У ході спілкування посадовець поінформував, що відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР (зі змінами), усі суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів, зобов’язані використовувати РРО або програмні РРО.

Податківець наголосив на необхідності дотримання вимог пункту 12 статті 3 зазначеного Закону, згідно з якими суб’єкти господарювання мають забезпечити належний облік товарних запасів на місцях реалізації продукції, а також зберігати первинні документи, що підтверджують походження товару. Ведення обліку товарів, як роз’яснив фахівець, є обов’язковим елементом прозорої підприємницької діяльності, і його відсутність тягне за собою відповідальність у вигляді штрафних санкцій, передбачених чинним законодавством.

Платники також з’ясували окремі практичні аспекти впровадження ПРРО, зокрема особливості реєстрації програмного забезпечення через Електронний кабінет платника, використання ПРРО для обслуговування кількох місць торгівлі, а також порядок дій у разі виникнення технічних несправностей у роботі РРО.

Разом з тим, фахівець розповів про обов’язки платників у частині зберігання первинних документів, що підтверджують придбання товарів, а також про строки їх зберігання відповідно до норм податкового та бухгалтерського обліку.

Кожному учаснику «гарячої лінії» було надано індивідуальні, фахові роз’яснення відповідно до норм чинного законодавства.