Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку з питань сплати майнових податків та використання електронних сервісів ДПС

опубліковано 08 серпня 2025 о 08:26

У Гощанському секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань сплати майнових податків та використання електронних сервісів ДПС. На запитання платників відповідала завідувач сектору Галина Бондарчук.

Під час «гарячої лінії» більшість звернень стосувалися податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Додзвонювачів цікавили особливості нарахування та сплати податку, визначення платників, перелік об’єктів, що підлягають оподаткуванню, чинні пільги, а також порядок повідомлення фізичних осіб про нараховані суми податку. Посадовець поінформувала, що ставка податку встановлюється рішенням органу місцевого самоврядування залежно від типу об’єкта та місця його розташування, але не може перевищувати 1,5 % від розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року за 1 кв.м.

Фахівець роз’яснила, що для нарахування податку використовуються: дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, який веде Міністерство юстиції України; документи платника податків, зокрема документи, що підтверджують право власності. Податкові повідомлення-рішення надсилаються платникам до 1 липня року, що настає за базовим податковим роком. Фізичні особи зобов’язані сплатити податок протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення.

Також платники дізналися, що у разі зміни місця реєстрації необхідно повідомити про це податковий орган шляхом подання заяви за формою № 5ДР для внесення змін до Єдиного державного реєстру фізичних осіб — платників податків.

Громадяни з’ясували, що у разі незгоди з сумою нарахованого податкового зобов’язання платник має право звернутися до контролюючого органу з метою проведення звірки даних. Посадовець поінформувала, які саме документи необхідно подати для проведення такої звірки. 

Крім того, додзвонювачам надано рекомендації щодо користування електронними сервісами ДПС, зокрема «Електронним кабінетом платника» та мобільним застосунком «Моя податкова». Ці сервіси дають змогу в режимі реального часу дізнаватися про наявність податкового боргу, сплачувати податки та отримувати повідомлення про їх нарахування.

Усі учасники телефонного спілкування отримали вичерпні відповіді на поставлені запитання з урахуванням вимог чинного законодавства.