Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує: з 1 січня 2026 року розширено перелік громадян, які можуть скористатися правом на податкову знижку за витратами на оренду житла.
Відповідні зміни передбачені Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-IX. Відтепер до переліку осіб, які можуть отримати податкову знижку за витратами на плату за договором оренди житла — квартири або будинку, — належать також учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни.
Щоб скористатися правом на податкову знижку, договір оренди має бути укладений офіційно, відповідно до вимог законодавства, а витрати на оренду — фактично понесені платником податку на доходи фізичних осіб.
Податкова знижка за витратами на оренду житла надається за умови, що:
- - у платника податку або його найближчих родичів — батьків, чоловіка/дружини, дітей — немає житла, придатного для проживання, за винятком житла, розташованого на тимчасово окупованих територіях;
- - платник податку не отримує державної допомоги на покриття витрат на проживання.
-
Таким чином, для реалізації права на податкову знижку важливо не лише мати офіційний договір оренди, а й відповідати встановленим законодавством умовам.
Сума витрат, яку можна врахувати для податкової знижки за оренду житла протягом року, не може перевищувати 30 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня відповідного року.
Громадяни, які бажають скористатися правом на податкову знижку за витратами на оренду житла, понесеними у 2025 році, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи та підтвердні документи до 31 грудня 2026 року включно.
Важливо пам’ятати: право на податкову знижку реалізується шляхом подання відповідної податкової декларації та документів, що підтверджують понесені витрати.