Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Проведено сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

опубліковано 21 травня 2020 о 17:15

Нещодавно ГУ ДПС у Рівненській області  проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником юридичного управління Ярославом Рашовським. Тема «гарячої лінії»: «Відповідальність платників податків та оскарження рішень контролюючих органів».

Відповіді на цікаві запитання пропонуємо вашій увазі.

 Чи застосовуються штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року?

Законом України від 17 березня 2020 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення короновірусної хвороби (COVID-19)», внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), які передбачають звільнення від штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, які вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, крім санкцій за:

     порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

     відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

     порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, що застосовуються на загальних підставах;

     порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.     Протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року не будуть застосовуватися санкції за не реєстрацію (несвоєчасну) реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, порушення вимог Податкового кодексу України щодо реєстрації податкової накладної з ПДВ/розрахунку коригування до неї негативно впливає на право контрагента платника податків скористатися правом на нарахування податкового кредиту з ПДВ.

Яка відповідальність передбачена за виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії?

Відповідно до ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) до суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема у разі:

     виробництва пального без наявності ліцензії – 1000000 гривень;

     оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії – 500000 гривень;

     роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250000 гривень;

     надання послуг із зберігання пального іншим суб’єктам господарювання та/або реалізація пального іншим особам на підставі ліцензії на право зберігання пального, отриманої відповідно до ст. 15 Закону № 481, – 500000 гривень.

Статтею 18 Закону № 481 передбачено, що до суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена ст. 17 Закону № 481, у разі зберігання пального до 31 березня 2020 року без наявності відповідної ліцензії.

Чи застосовується до суб’єкта господарювання відповідальність у разі неподання або несвоєчасного подання коригуючої довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального?     
 Відповідно до абзацу тридцятого п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст 230 Податкового кодексу України дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891.

Відповідно до п. 9 Порядку № 891 внесена до Реєстру інформація не підлягає видаленню. Коригування такої інформації з причин технічного збою програмного забезпечення, допущених помилок під час заповнення електронних документів для наповнення Реєстру або інших технічних негараздів проводиться розпорядниками акцизних складів протягом трьох календарних днів починаючи з дати усунення таких технічних збоїв або виявлення таких помилок шляхом формування та надсилання до Реєстру коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру з письмовим повідомленням про це територіальному контролюючому органу за місцем розташування акцизного складу.

Згідно з п. 128 прим. 1.3 п. 128 прим. 1 ст. 128 ПКУ незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн за кожний неподаний електронний документ.
Тобто, за неподання або несвоєчасне подання до ДПС коригуючої довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального до суб’єкта господарювання застосовується накладення штрафу в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний (несвоєчасно поданий) електронний документ (коригуючу довідку).

 В який строк подається до ДПС скарга на ППР або інше рішення контролюючого органу, яке отримано в період проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби, який строк її розгляду та чи можна подати таку скаргу через Електронний кабінет? 

Якщо платником податків податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу було отримано в період проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби:

     до 02 квітня 2020 та строк подання скарги (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість) відповідно до норм ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) припадає на період з 02 квітня 2020 року і до 31 травня 2020 року (включно), то строки для подання таких скарг призупиняються, а платник податків може подати відповідну скаргу до Державної податкової служби України (далі – ДПС), з 01 червня 2020 року з урахуванням часу, що минув до такого призупинення;

     з 02 квітня 2020 року і до 31 травня 2020 року (включно), то строки для подання скарг (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість) призупиняються, а платник податків може подати відповідну скаргу до ДПС, з 01 червня 2020 року протягом 10 робочих днів, або протягом 30 календарних днів – якщо відповідно до ПКУ контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства.

Такі скарги повинні бути розглянуті ДПС у строки визначені пп. 56.8 – 56.9 ст. 56 ПКУ.

При цьому, перебіг строків подання та розгляду скарг в адміністративному порядку не зупиняється та застосовуються наслідки порушення їх розгляду, передбачені п. 56.9 ст. 56 ПКУ стосовно скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість.

  Що стосується подання скарги через Електронний кабінет, то платник податків через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету може надіслати скаргу до ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).