З метою надання платникам роз’яснень щодо нарахування та сплати податку на нерухоме майно фізичними особами, у Головному управління ДПС у Рівненській області проведено тематичний сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія».
На питання дозвонювачів відповідав начальник відділу адміністрування податку на майно та місцевих зборів з фізичних осіб Юрій Саверчук.
Платники, зокрема, цікавились порядком обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичної особи у разі зміни власника об’єкта оподаткування протягом року. Податківець поінформував, що у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
Також платники запитували за якою адресою направляються повідомлення – рішення щодо сплати податку на нерухомість. Юрій Саверчук зазначив, що податкові повідомлення-рішення надсилаються платникам за адресами згідно з відомостями з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Посадовець звернув увагу, якщо у платника відбулись зміни адресних даних, то йому необхідно повідомити про це контролюючий орган, надавши відомості про такі зміни протягом місяця з дня їх виникнення шляхом подання відповідної заяви за формою №5ДР або заяви за формою №5ДРП. Це передбачено нормами Податкового кодексу України (пункт 70.7 статті 70 Кодексу). Також можна звернутись до податкової служби, у Центри обслуговування платників, для проведення звірки та отримання консультації.
Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.