В Головному управлінні ДПС у Рівненській області проведено «гарячу лінію» з питань використання електронних сервісів ДПС платниками податків та порядку реєстрації РРО та ПРРО.
На питання додзвонювачів відповідала завідувач сектору організації роботи ЦОП, надання адміністративних послуг та податкових сервісів Галина Крат.
Найбільша кількість питань, які надійшли на «гарячу лінію», стосувалась реєстрації програмного РРО та переваг його використання.
Спілкуючись з платниками, Галина Крат акцентувала увагу на тому, що безкоштовний ПРРО від ДПС – це програмне рішення, застосовне для операційних систем Windows, Android, iOS, та Web-версія, яке інтегрується з фіскальним сервером ДПС. Податківець поінформувала, що серед функціональних можливостей ПРРО від ДПС, основними є відкриття/закриття/автозакриття зміни; формування, реєстрація, видача чеків; додавання товарів/послуг у чек з номенклатури або вручну; друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту/месенджери; ведення довідників номенклатури (експорт/імпорт даних); ведення довідника ставок податків; використання сканера штрихкодів; додавання штрихкоду марки акцизного податку; різні форми розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована); оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек; формування та перегляд X-звіту, Z-звіту; відправка Z-звіту до фіскального сервера; перехід/вихід у/з режиму офлайн із можливістю збереження/передачі даних до фіскального сервера.
Крім того, Галина Крат звернула увагу, що суб’єкт господарювання для проведення розрахункових операцій може обрати за власним бажанням ПРРО від ДПС чи будь-яке інше (комерційне) рішення.
Платників також цікавили питання щодо подання звітності в електронному вигляді та дистанційної взаємодії з податківцями. Зокрема, чи може підприємець надіслати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування в електронному вигляді. Посадовець роз’яснила, що для надіслання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою – підприємцем в меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації. Надалі у запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. У разі переходу фізичної особи – підприємця на спрощену систему оподаткування (перша-третя група платників єдиного податку) додатково до Заяви подається розрахунок доходу за попереднiй календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля. У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Спілкуючись з додзвонювачами, Галина Крат надала фахові відповіді на усі питання, які їх цікавили.