Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Платник податків має право самостійно обрати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет

опубліковано 18 червня 2024 о 09:31

У Головному управлінні ДПС у Рівненській  області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо спрощення взаємодії платників з податковою службою  завдяки використанню електронних сервісів ДПС. На запитання додзвонювачів відповідала начальник управління податкових сервісів Ірина Клинова.

Зокрема, в ході «гарячої лінії», платники цікавились як перейти на листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі. Посадовець роз’яснила, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Форми Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет та Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 зі змінами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 18.03.2021 №159 «Про затвердження Змін до Порядку функціонування Електронного кабінету».

Ірина Клинова звернула увагу, що листування контролюючих органів з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.

Датою вручення платнику податків документа у такому випадку є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику). При цьому строк доставки документа в електронний кабінет, визначений абзацом 5  п.42.4 Податкового кодексу, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного цим Кодексом.

Також посадовець проінформувала платників яку інформацію з реєстрів ДПС можна отримати завдяки використанню електронних сервісів податкової служби та порекомендувала використовувати мобільний застосунок «Моя податкова».