В Головному управлінні ДПС у Рівненській області проведено чергову «гарячу лінію». На питання платників щодо використання електронних сервісів податкової служби відповідала начальник управління податкових сервісів Ірина Клинова.
В ході спілкування посадовець надала роз’яснення на питання, пов’язані з використанням популярного серед платників сервісу Електронний кабінет, ознайомила з функціоналом безкоштовного мобільного застосунку «Моя податкова», звернула увагу на зручність дистанційного формату отримання послуг.
На питання чи можна через Електронний кабінет сплатити податки, Ірина Клинова пояснила, що цей сервіс надає таку можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду. Для цього необхідно: увійти до приватної частини Електронного кабінету, обрати режим «Стан розрахунків з бюджетом», обрати податок (платіж), який необхідно сплатити та одну з платіжних систем, сканувати QR-код, підтвердити операцію або вказати реквізити платіжної карти та підтвердити операцію, надалі завершити заповнення платіжного документу та сплатити податок. При цьому платіжне доручення автоматично заповнюється на підставі облікових даних платника та відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.
Податківець нагадала, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Також платники цікавились як провести звірку щодо стану розрахунків з бюджетом. Ірина Клинова проінформувала, що доступ в електронному кабінеті до показників інтегрованих карток дозволяє платнику безперешкодно у дистанційному режимі володіти інформацією щодо повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення, а також проводити звірення відповідності даних бухгалтерського обліку платника та даних органу ДПС.
Також, платнику надано можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету. Для цього у меню «Заяви, запити для отримання інформації» необхідно встановити період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки».
Обравши запит (F/J1300204) у полях «Регіон» та «Район» слід вибрати відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням у системі встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації), і натиснути кнопку «Створити».
У формі Запиту автоматично заповнюються: найменування; прізвище ім’я, по батькові платника податків; податковий номер платника податку або серія та номер паспорта; дата відправлення Запиту до органів ДПС. За допомогою кнопок «Підписати» та «Відправити» збережений документ підписується та відправляється до органу ДПС.
Відповідь на Запит платнику надсилається через електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою «F/J1400204». Витяг формується за період вибраний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.
Також посадовець звернула увагу додзвонювачів, що на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.