У Головному управлінні ДПС у Рівненській області під час чергової «гарячої лінії» платників податків отримали відповіді на питання щодо оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також застосування спрощеної системи оподаткування юридичними особами.
Спілкуючись з додзвонювачами, заступник начальника управління оподаткування юридичних осіб Оксана Буян роз’яснила які вимоги до установчих документів, порядок включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій та які критерії діяльності таких платників.
Зокрема, посадовець проінформувала, що для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій неприбуткові підприємства, установи та організації повинні подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (далі – Порядок), і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.
За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, або на підставі відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, протягом трьох робочих днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:
- включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру;
- виключення неприбуткової організації з Реєстру;
- зміну ознаки неприбутковості.
Серед іншого платники цікавились особливостями роботи “єдинників”, зокрема, чи може юридична особа третьої групи здійснювати ЗЕД? Оксана Буян звернула увагу, що платник податків – юридична особа може перебувати на спрощеній системі оподаткування та застосовувати третю групу спрощеної системи у разі здійснення зовнішньоекономічної діяльності лише за умови, що такий платник податків не здійснює діяльність, передбачену п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та відповідає вимогам, встановленим главою 1 розд. XIV ПКУ для застосування спрощеної системи оподаткування.
Податківець також детально пояснила нюанси податкових новацій щодо сплати мінімального податкового зобов’язання та акцентувала увагу на тому, що для неприбуткових організацій важливо дотримуватися вимог щодо використання доходів виключно на статутну діяльність, а для юридичних осіб на єдиному податку – відповідати встановленим критеріям, аби уникнути ризиків втрати спрощеного статусу.
У ГУ ДПС в області закликають платників податків слідкувати за оновленнями законодавства та користуватися можливістю отримати консультації через «гарячі лінії» та інші інформаційні заходи, з анонсами яких можна ознайомитись за посиланням: https://rv.tax.gov.ua/anonsi-ark/.