Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Земельний податок: що робити після отримання податкового повідомлення-рішення

опубліковано 30 травня 2025 о 09:04

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, яким відповідно до законодавства надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, земельні частки (паї), які перебувають у власності, та земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування (ст.cт. 269, 270 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, далі – ПКУ).

Щороку податкова служба надсилає громадянам податкові повідомлення-рішення (ППР) щодо сплати земельного податку. Такий документ є обов’язковим до виконання, разом з тим необхідно звернути увагу на наступне.

Відповідно до пункту 286.5 статті 286 ПКУ, повідомлення про нарахування земельного податку надсилається до 1 липня кожного року. Коли ви отримали податкове повідомлення, перевірте:

  1. Особисті дані: реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) та податкову адресу — має збігатися з вашою зареєстрованою адресою.
  2. Інформацію про ділянку: податковий період (рік, за який нараховано податок); адресу земельної ділянки; цільове призначення ділянки (наприклад, для житлової забудови);

кадастровий номер (за наявності); площу; нормативну грошову оцінку (в гривнях за гектар); період перебування у власності; податкову ставку, яку встановлює місцева рада.

Якщо знайшли неточність у ППР, наприклад, неправильно вказано площу чи

ви вже продали ділянку, то необхідно звернутися до податкової за місцем розташування ділянки для проведення звірки та перерахунку податку.

Для цього потрібно написати заяву у довільній формі, додати документи, що підтверджують зміни (наприклад:  договір купівлі-продажу; державний акт на право власності; витяг з Держгеокадастру). І чим раніше звернетесь — тим швидше буде відкориговано суму.

Якщо дані у повідомленні вірні, то вам потрібно сплатити земельний податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення.

При цьому не варто зволікати — прострочення платежу може призвести до штрафів та нарахування пені.

У випадку не надходження ППР по оплаті за землю у терміни визначені ПКУ необхідно звернутися до контролюючого органу з документами, які підтверджують право власності (користування) земельною ділянкою.

Пам’ятайте, що сплата земельного податку — це важливий обов’язок громадян, адже ці кошти напряму поповнюють місцеві бюджети. Завдяки ним громади мають змогу утримувати дороги, освітлення, школи, лікарні та реалізовувати інші важливі проєкти. Регулярна сплата податку — це внесок кожного у розвиток свого населеного пункту.