Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податковий комплаєнс в Україні: нові стандарти взаємодії з бізнесом

опубліковано 20 червня 2025 о 10:35

Україна впроваджує європейський підхід до адміністрування податків у межах Національної стратегії доходів. Ключовим елементом реформи став податковий комплаєнс — система, що фокусується не на покаранні, а на профілактиці порушень та зміцненні довіри між державою і платниками.

Що таке комплаєнс? Це, нсамперед, чотири базові обов’язки для кожного платника: реєстрація, своєчасна звітність, достовірність даних та вчасна сплата податків.

Порушення будь-якого з цих принципів — це комплаєнс-ризики, які загрожують втратами для бюджету.

Навіщо це потрібно? По-перше – для платників - це зменшення помилок у звітності,  спрощення процедур і  рівне ставлення до кожного суб’єкта. По-друге - підвищення добровільної податкової дисципліни. Крім того, це прозорість та ефективність у роботі ДПС.

Фахівці податкової аналізують ризики, визначають пріоритети й адаптують підхід до наявних ресурсів. Це дозволяє діяти точково, ефективно і прозоро.

У воєнний час це особливо важливо — адже ресурси мають використовуватися максимально ефективно.

Податковий комплаєнс — це не лише технічна зміна. Це нова культура взаємодії, яка наближає Україну до європейської моделі управління.

Більше інформації – на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami.