Нотаріуси — як державні, так і приватні — мають низку обов’язків перед податковими органами. Одним із ключових є регулярне подання звітності.
Щомісяця нотаріус подає до податкової служби інформацію про посвідчені договори купівлі-продажу чи міни між фізичними особами, а також про видані свідоцтва на право на спадщину або договори дарування. У звіт включаються не лише відомості про самі угоди, а й вартість об’єктів та сплачені суми податку.
Якщо приватний нотаріус має працівників, він виконує функції податкового агента — нараховує, утримує та сплачує податки із зарплати, подає відповідну звітність, а також нараховує єдиний внесок.
Облік нотаріуса в податковій відбувається за місцем проживання. Але якщо його робоче місце розташоване в іншій адміністративно-територіальній одиниці, необхідно стати на облік ще й за місцем нотаріальної діяльності.
У такому випадку нотаріус щомісяця подає два окремі Податкові розрахунки:
- перший — за місцем проживання (для звітності по працівниках);
- другий — за місцем роботи (для звітності про правочини).
У документах обов’язково зазначаються коди відповідних територіальних громад — як у заголовній частині розрахунку, так і в додатку з детальною інформацією (4ДФ).
Нагадуємо: дотримання цих вимог — запорука законної та прозорої нотаріальної діяльності.
З роз’ясненням щодо подання Розрахунку та додатків 4ДФ до Розрахунку з інформацією про нараховані доходи найманим працівникам та про посвідчені договори можна ознайомитись в ЗІР.