У Головному управлінні ДПС у Рівненській області відбулася «гаряча лінія» для платників податків, присвячена актуальним питанням адміністрування податку на додану вартість. На дзвінки представників бізнесу відповідав заступник начальника управління оподаткування юридичних осіб – начальник відділу адміністрування ПДВ Сергій Войно.
Найбільший інтерес у платників викликали зміни до порядку реєстрації податкових накладних. Податківець пояснив, що з 27 вересня 2025 року набули чинності новації до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН. Відповідні зміни затверджені постановою Уряду від 26 серпня 2025 року № 1048.
Головна мета нововведень – зменшити кількість суб’єктів господарювання, які стикаються з блокуванням накладних, зробити правила прозорішими та допомогти бізнесу, що сумлінно працює, уникнути зайвих ризиків.
Серед основних змін, які набули чинності:
- збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних:
граничний обсяг постачання – до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис грн;
кількості платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, із трьох до п’яти;
- підвищено пороги для операцій з невеликими сумами:
з 5 до 10 тис грн за однією накладною;
загальний обсяг у місяць – з 500 тис грн до 3 млн грн;
- спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає;
- удосконалено автоматичну реєстрацію - при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі:
виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;
у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.
- удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку;
- змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема:
збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента – з 100 тис грн до 500 тис грн;
кількість платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, з трьох до п’яти;
- змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ з 30 до 90 днів.
Під час «гарячої лінії» слухачі мали можливість отримати фахові роз’яснення безпосередньо від податківця. Сергій Войно наголосив, що нові правила спрямовані на зменшення адміністративного тиску на бізнес і водночас – на підвищення прозорості адміністрування ПДВ.
З анонсами наступних заходів можна ознайомитись за посиланням: https://rv.tax.gov.ua/anonsi-ark.