Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податкова служба нового покоління: аналітика, довіра, цифровізація

опубліковано 20 листопада 2025 о 15:23

Державна податкова служба трансформується у сервісну структуру, яка ставить у центр взаємодії баланс контролю та партнерства. Сьогодні головний фокус — на аналітиці, управлінні ризиками, цифрових рішеннях та підтримці бізнесу.

Про нову філософію роботи податкової розповідає керівник Головного управління ДПС у Рівненській області Сергій Вінніченко.

 

Фокус на ризиках і комплаєнсі

«Податкова служба змінюється — від контролюючого органу до сервісної служби, де головна мета — не покарання, а попередження помилок,  сприяння добровільній сплаті податків, і найбільший виклик — це зберегти баланс між контролем і довірою»,  — зазначає Сергій Вінніченко. – «Ми повинні одночасно забезпечити надходження до бюджету та створити сприятливі умови для розвитку бізнесу. Це складне завдання, але ми рухаємося саме в цьому напрямі. Головна мета — чесна конкуренція, прозорі правила гри і партнерство між державою та бізнесом».

Наразі ДПС реалізує системну реформу управління податковими ризиками — один із ключових елементів Національної стратегії доходів. В основі — перехід до моделі податкового комплаєнсу, де головний акцент зроблено на профілактику, аналітику та прозорість.

«Ми допомагаємо платникам ухвалювати правильні рішення, діяти впевнено, без страху й помилок. Для цього створено Офіси податкових консультантів — фактично, комплаєнс-менеджерів для кожного підприємця», — наголошує очільник податкової служби Рівненщини.

За два місяці роботи Офісу фахівці ГУ ДПС в області вже надали більше тисячі  консультацій громадянам, підприємцям і юридичним особам. Спектр консультацій широкий, все максимально доступно та якісно. Важливо, що платники, які скористались новим сервісом, зазначили, що повністю задоволені якістю наданих послуг.

Тож, завдяки новим підходам, податкова виявляє ризики, аналізує їх причини та спрямовує ресурси туди, де це справді потрібно, досягаючи максимальної ефективності навіть в умовах обмежених людських і фінансових ресурсів.

 

Аналітика замість формальних перевірок

Один із ключових напрямів змін — аналітична робота з ризиками. Податкова відходить від формальних перевірок і переходить до змістового аналізу господарських операцій.

В управлінні постійно працює консультаційний центр з питань функціонування Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР). Його мета — забезпечити дієвий зворотний зв’язок між податковою та бізнесом.

«Наші фахівці надають платникам практичні роз’яснення й допомагають уникнути помилок, які можуть призвести до блокування податкових накладних. Ми хочемо, щоб кожен підприємець почувався впевнено в роботі з системою», — пояснює Сергій Вінніченко.

Консультації охоплюють найактуальніші питання: подання таблиць даних платника податків; зміни до Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН; критерії ризиковості платників ПДВ; процедури врахування або неврахування таблиць даних.

Фахівці управління проводять індивідуальні прийоми, вебінари, зустрічі, телефонні консультації.

Результати говорять самі за себе: кількість заблокованих податкових накладних суттєво зменшилась, зокрема з лютого цього року вже розблоковано 10343 податкових накладних.

В цілому Рівненщина завжди тримала низький відсоток зупинених накладних, наразі він становить лише 0,29 відсотка.

 

Цифрова податкова: смартфон як новий кабінет платника

«Ми прагнемо, щоб податкова служба асоціювалася не з чергами, а з простими сервісами у смартфоні», — підкреслює Сергій Вінніченко.

Центральним елементом цифрової екосистеми став Електронний кабінет платника.
Він працює цілодобово й дозволяє: подавати та вести звітність; вести листування з податковою; отримувати довідки й витяги; реєструвати єдиний рахунок для сплати податків; підключати програмні РРО.

Ще один сучасний сервіс — мобільний застосунок “Моя податкова”, який дозволяє платникам перевіряти розрахунки з бюджетом, отримувати повідомлення, звіряти дані та подавати запити прямо зі смартфона.

«Фактично, смартфон став головним податковим інструментом — і це велика перемога цифровізації», — зауважує очільник Головного управління.

Сьогодні понад 80 % суб’єктів господарювання на Рівненщині, які використовують у своїй діяльності касову техніку, надали перевагу програмним РРО, більшість з яких — безкоштовні, розроблені ДПС.

Програмний РРО — сучасний, простий і зручний інструмент. Його можна встановити навіть на смартфон. Це економить ресурси бізнесу і водночас гарантує чесні розрахунки з клієнтами.

Це підтверджує ефективність цифрового підходу, що робить бізнес-процеси швидшими й зручнішими.

 

Партнерство з громадами: податки, що працюють на розвиток

 «Податкова культура — це не лише  справна  звітність. Це усвідомлення того, що сплачені податки повертаються до громади та працюють на державу», — наголошує  Сергій Вінніченко.

За десять місяців 2025 року платники Рівненщини сплатили до бюджетів усіх рівнів понад 22,8 млрд грн податкових надходжень, з яких 9,2 млрд грн спрямовано до місцевих бюджетів. Це на понад 6 млрд грн більше, ніж торік.
Ці кошти забезпечують розвиток інфраструктури, освіти, медицини, соціальної сфери — і водночас є важливим ресурсом для підтримки оборони країни.

Спільно з органами місцевого самоврядування податкова працює над легалізацією зайнятості, обліком землі, майнових податків. Це партнерство, що зміцнює фінансову стійкість територій.

 

Відкрита комунікація та безбар’єрність

Сьогодні податкова служба — максимально відкрита до спілкування.
Інформацію можна отримати не лише у Центрах обслуговування платників, а й через вебпортал служби, Viber, Facebook, YouTube.

«Безбар’єрність — це про доступність послуг для кожного. І це стосується не лише архітектурної доступності, а й зручності комунікації — незалежно від місця, часу чи рівня цифрових навичок», — зазначає керівник ГУ ДПС в області.

 

Податкова служба нового покоління

Сьогодні податкова — це партнер бізнесу, що допомагає розвиватися, а не карає.
Аналітика, комплаєнс, цифровізація та сервісність — головні складові податкової служби нового покоління, яка будує взаємну довіру між державою й платником.

«Ми — сервіс, що допомагає бізнесу зростати. Бо стабільний бізнес — це стабільна держава. Дякую кожному, хто чесно сплачує податки. Кожна гривня, яка надходить до бюджету, — це внесок у розвиток нашої області, у стабільність нашої держави. Ми поруч із вами, відкриті до діалогу й готові допомагати у будь-яких питаннях», — резюмує Сергій Вінніченко.