Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо основних видів ризиків, пов’язаних із недотриманням платниками податків норм податкового законодавства

опубліковано 24 листопада 2025 о 10:00

ГУ ДПС у Рівненській області звертає увагу суб’єктів господарювання, що   механізм реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС, а також впровадження нових підходів до управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) (далі - податкові ризики) в ДПС без залучення до процесу платника податків безпосередньо, визначає Порядокреалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 р. № 854.

Цим Порядком визначено, що основними видами ризиків, пов’язаних із недотриманням платниками податків норм податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, під час реалізації експериментального проекту, є:

ризик реєстрації - випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;

ризик звітності - випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;

ризик сплати - випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;

ризик декларування - випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).

Також передбачено, що на оперативному рівні управління податковими ризиками здійснюють структурні підрозділи та територіальні органи ДПС.

Територіальні органи ДПС:

беруть участь у процесі ідентифікації податкових ризиків у спосіб (зокрема періодичність, строки, форми), визначений структурними підрозділами у межах функціональних повноважень;

надають структурним підрозділам відповідно до функціональних повноважень пропозиції щодо ідентифікації податкових ризиків, до паспортів податкових ризиків та змін до них;

на підставі інформації, отриманої від структурних підрозділів, здійснюють проактивні та реактивні заходи впливу (способи реагування) за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом України та іншими актами законодавства, на ідентифіковані та оцінені податкові ризики відповідно до погоджених загального плану, операційного плану, сегментарних та секторальних планів (з урахуванням отриманих інформаційно-аналітичних матеріалів), переліку платників податків, які мають найвищі податкові ризики;

за результатами опрацювання погоджених загального плану, операційного плану, сегментарних та секторальних планів з урахуванням отриманих інформаційно-аналітичних матеріалів, переліку платників податків, які мають найвищі податкові ризики, звітують перед структурними підрозділами у межах функціональних повноважень.

Податкові ризики визначаються в паспортах податкового ризику, їх облік ведеться в журналі обліку паспортів податкових ризиків структурним підрозділом з впровадження комплаєнсу.

Метою експериментального проекту є впровадження в організацію та діяльність ДПС міжнародних підходів до управління, що ґрунтуються на управлінні податковими ризиками, щодо підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків.

Більше інформації про впровадження ексериментального проекту - за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami/.