Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: «Комплаєнс-ризики як інструмент удосконалення податкового адміністрування»

опубліковано 10 червня 2025 о 09:15

Днями у Млинівському Центрі обслуговування платників Дубенської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Комплаєнс-ризики як інструмент удосконалення податкового адміністрування». На запитання платників податків відповідала заступник начальника ДПІ Зоя Олієвська.

У ході «гарячої лінії» посадовець поінформувала, що комплаєнс-ризики у податковій сфері — це ймовірність недотримання платниками вимог податкового законодавства, що може призвести до втрат бюджету або інших негативних наслідків. Виявлення та аналіз таких ризиків дозволяють податковим органам не лише зосереджуватися на попередженні порушень, а й удосконалювати підходи до адміністрування податків.

Фахівець зазначила, що одним із ключових завдань Державної податкової служби є розвиток ризикоорієнтованого підходу до контролю. Важливо, що комплаєнс-модель дозволяє зменшити адміністративний тиск на добросовісних платників податків, акцентуючи увагу на ризикових операціях.

Окрім того, податківець роз’яснила, що сучасні електронні сервіси ДПС (зокрема, Електронний кабінет платника) дозволяють платникам самостійно аналізувати дані щодо своїх податкових зобов’язань, отримувати повідомлення про наявність розбіжностей, а також уникати можливих порушень. Таким чином, самоконтроль платників — важливий елемент ефективного адміністрування та зниження рівня комплаєнс-ризиків. При цьому велике значення має своєчасне подання звітності, правильне оформлення первинних документів, дотримання вимог фінансової дисципліни та прозорість господарських операцій.

Усі учасники «гарячої лінії» отримали вичерпні відповіді на поставлені запитання, роз’яснення щодо впровадження ризикоорієнтованого підходу в діяльності ДПС, а також поради щодо запобігання типових помилок, які можуть свідчити про наявність комплаєнс-ризиків.