Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування

опубліковано 01 серпня 2025 о 14:13

У Рівненській ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку у форматі «гарячої лінії» на тему: «Особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату платежів до бюджету та фондів соціального страхування». Відповіді на запитання платників податків надавала начальник ДПІ Людмила Сучик.

У ході спілкування з додзвонювачами однією з основних тем обговорення стало правильне заповнення реквізиту «Призначення платежу» у платіжних документах. Це питання є особливо актуальним у зв’язку з впровадженням з 1 грудня 2023 року обов’язкового використання структурованого формату цього реквізиту відповідно до міжнародного стандарту ISO 20022, згідно з постановою Правління Національного банку України від 16.09.2021 № 93.

Фахівець роз’яснила, що порядок заповнення цього реквізиту визначено наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148. Згідно з ним, під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску платник зобов’язаний у реквізиті «Призначення платежу» зазначити код виду сплати (відповідно до затвердженого переліку) та додаткову інформацію у довільній формі. Це забезпечує правильну ідентифікацію платежу та запобігає можливим помилкам.

Платники з’ясували, що у випадках, коли код виду сплати не зазначено або він не відповідає встановленому переліку, платіж автоматично зараховується за кодом 101 — як сплата податкового боргу або єдиного внеску. Це може призвести до порушення обліку та виникнення заборгованості, якої фактично не існує.

Також посадовець роз’яснила правильність заповнення інших обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, таких як «Код платника» або «Код фактичного платника», які мають відповідати вимогам Інструкції № 163. Для зручності та зменшення ризику помилок платникам податків було рекомендовано використовувати функціонал Електронного кабінету платника, який дозволяє сформувати платіжну інструкцію з правильним заповненням усіх необхідних полів.

Додзвонювачі, які звернулися під час «гарячої лінії», отримали вичерпні відповіді на свої запитання відповідно до вимог чинного законодавства.