У Млинівському Центрі обслуговування платників Дубенської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся телефонний сеанс «гаряча лінія» на тему «Комплаєнс-ризики у системі податкового адміністрування». На запитання платників податків відповідала заступник начальника ДПІ Зоя Олієвська.
В ході «гарячої лінії» посадовець розповіла, що комплаєнс-ризики у системі податкового адміністрування – це ризики, що призводять до втрати доходів, у разі якщо платники податків не дотримуються чотирьох основних обов’язків, визначених податковим законодавством: належної реєстрації у податковій системі; своєчасного подання податкової звітності; зазначення повної та достовірної інформації у податковій звітності та своєчасної сплати податкового зобов’язання в установлені терміни.
Посадовець поінформувала, що головна мета системи – підвищення рівня дотримання податкових зобов’язань платниками та зменшення втручання податкових органів у діяльність бізнесу. Новий підхід забезпечує прозорість та єдиний стандарт оцінки податкових ризиків.
Фахівець також роз’яснила, що реалізація експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) дасть змогу:
- допомогти платникам податків уникнути найбільш поширених помилок під час ведення господарської й підприємницької діяльності, заповнення податкової звітності, сплати податків у майбутньому тощо;
- максимально спростити подання податкової звітності й сплату податків, спільно вирішувати проблеми й усувати перешкоди;
- мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;
- запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника податків до системи відслідковування ризиків у ДПС і кінцевого результату – сплати податків і зборів до бюджетів усіх рівнів;
- забезпечити належне надходження доходів і зборів, контроль за справлянням яких закріплено за ДПС, мінімізувати недонадходження доходів і зборів відповідно до ідентифікованих податкових ризиків.
Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.