Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: комплаєнс-ризики в системі адміністрування податків

опубліковано 10 липня 2025 о 08:44

Днями в Острозькому секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Комплаєнс-ризики в системі адміністрування податків». На запитання платників відповідав завідувач сектору В’ячеслав Штейбарт.

У ході телефонного спілкування підприємці цікавилися, що саме означає поняття комплаєнс-ризиків у податковій сфері, яким чином відбувається оцінка платників щодо наявності потенційних ризиків і як можна уникнути потрапляння до переліку ризикових платників. Також було порушено питання щодо алгоритму дій у разі зупинення реєстрації податкових накладних.

Фахівець поінформував, що податковий комплаєнс передбачає дотримання платниками вимог податкового законодавства та добровільне виконання податкових обов’язків. При цьому управління комплаєнс-ризиками охоплює базові  / основні обов’язки  платника податків, визначені Податковим кодексом України: реєстрації платником податку;  подання звітності;  повне декларування; своєчасна сплата належних бюджету платежів.

Завідувач сектору також роз’яснив, що система моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризику (СМКОР) функціонує автоматизовано, без втручання людини. Система виявляє податкові накладні, що не відповідають встановленим критеріям, і в разі необхідності ініціює зупинення їх реєстрації до з’ясування обставин. Для поновлення реєстрації платнику необхідно надати підтверджуючі документи через Електронний кабінет.

Додзвонювачі також дізналися, що уникнути потрапляння до переліку ризикових можна шляхом забезпечення прозорої фінансово-господарської діяльності, своєчасного подання звітності, наявності трудових ресурсів, основних засобів, обґрунтованості цінових показників та інших факторів, які свідчать про реальність здійснення операцій. Принагідно  В’ячеслав Штейбарт звернув увагу на важливість оперативної взаємодії з податковими органами у разі виникнення спірних ситуацій та проінформував про роботу консультаційного пункту Головного управління з питань блокування податкових накладних.

Усі учасники «гарячої лінії» отримали вичерпні консультації, нормативні роз’яснення та практичні поради щодо мінімізації податкових ризиків і належного виконання податкових зобов’язань відповідно до чинного законодавства.