Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: актуальні питання щодо застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання

опубліковано 25 липня 2025 о 13:17

У Костопільському секторі обслуговування платників Рівненської ДПІ Головного управління ДПС у Рівненській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Актуальні питання щодо застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання». На запитання платників податків відповідала завідувач сектору Любов Алексійчук.

У ході спілкування платники найбільше цікавилися питанням відновлення повних штрафних санкцій за порушення у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО). Фахівець повідомила, що згідно з положеннями Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненням), з 1 серпня 2025 року набирає чинності норма щодо повного застосування штрафів. Зокрема, за невикористання РРО/ПРРО при проведенні розрахунків передбачено штраф у розмірі 100% вартості реалізованих з порушенням товарів (робіт, послуг) за перше порушення та 150% — за кожне наступне. Такі ж штрафи застосовуються у разі нефіскалізації операцій, нестворення електронного розрахункового документа, а також за відсутність обліку товарних запасів.

Фахівець поінформувала, що дія Закону № 265 поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Платники також дізналися, що законодавством передбачено можливість роботи ПРРО в офлайн-режимі у випадках втрати зв’язку з сервером контролюючого органу. Такий режим дозволено використовувати не більше 36 годин поспіль і не більше 168 годин на місяць, за умови реєстрації повідомлення про початок офлайн-роботи та дотримання вимог щодо фіскалізації операцій одразу після відновлення зв’язку.

Додзвонювачі зверталися також із запитаннями щодо порядку програмування найменувань товарів у ПРРО, зокрема при зміні асортименту чи цін, формування щоденного Z-звіту,  а також подання звітності в електронній формі. 

Усі учасники заходу отримали вичерпні роз’яснення відповідно до чинного законодавства.