Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Новації у застосуванні РРО: як працюватиме «кешбек»

опубліковано 04 березня 2020 о 10:57

У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу платників податків, що з 01 жовтня 2020 набирають чинності норми Закону України від 20 вересня 2019 року  № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» щодо запровадження механізму «кешбек».  Тобто, із зазначеної дати покупці зможуть скаржитися на видані їм чеки з порушеннями. Але не на всі покупки, а лише на покупки від 850 гривень. Подати скаргу можна буде виключно через свій Електронний кабінет платника податків, після проходження електронної ідентифікації, з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Сама процедура повернення коштів «кешбек» буде такою:

● купуючи товар на суму, яка перевищує 850 грн., покупець перевіряє чек на офіційному вебпорталі ДПС;

● якщо чек відсутній на офіційному вебпорталі ДПС, подається скарга через Електронний кабінет;

● якщо чек не був фіскалізований, продавця штрафують, а покупцю повертається вартість покупки, при цьому, товар залишається у такого покупця;

● покупець не зможе використовувати систему «кешбек» у нечесній конкурентній боротьбі;

● для подання скарги про недійсний фіскальний чек заявник має ідентифікувати себе через Електронний кабінет;

● застосувати штраф лише по факту надходження скарги буде неможливо – податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення – встановити відсутність або недостовірність такого розрахункового документа;

● податкова служба насамперед оцінюватиме достовірність документів, доданих до скарги, а не лише правомірність дій продавця стосовно покупця.

У скарзі зазначатимуться:

- ПІБ, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, номер засобу зв'язку;

- дата придбання товарів (робіт, послуг);

- найменування та вартість придбаних покупцем товарів (робіт, послуг), найменування та/або податковий номер продавця, адреса господарської одиниці продавця або адреса місця придбання товарів;

- у разі придбання товарів через інтернет - також зазначається сайт;

- перелік документів, отриманих покупцем (споживачем) від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою);

- інформація про розрахунковий документ;

- номер банківського рахунку покупця (споживача), на який може бути перерахована компенсація.

До скарги обов'язково мають додаватись електронні копії документів або копії документів, отримані шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом з придбаним товаром (роботою, послугою), про які йдеться у скарзі.

Зазначимо, що така компенсація буде виключена з оподатковуваного доходу фізособи. Тобто, отримавши «кешбек», покупець не повинен буде з нього сплачувати податки.