Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Податківці Рівненщини відповідали на запитання платників податків

опубліковано 26 липня 2024 о 08:55

У податковій службі області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо проведення контролюючими органами документальних перевірок, а також заходів контролю за дотриманням роботодавцями трудового законодавства та законодавства у сфері проведення розрахункових операцій і застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання.

На питання платників податків відповідав  начальник відділу позапланових перевірок ризикових платників та аналізу податкової інформації управління податкового аудиту Віктор Кащевський.

В ході спілкування податківець надав роз’яснення щодо особливостей проведення фактичних перевірок. Зокрема, зазначив, що відбір платників до перевірок здійснюється ризикоорієнтовною системою та  пояснив, що відповідно до статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити в тому числі і фактичні перевірки. При цьому фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). 

Платники цікавились, чи мають право працівники контролюючих органів в ході перевірки суб’єкта господарювання вимагати проведення інвентаризації основних засобів, ТМЦ, коштів та зняття їх залишків? Віктор Кащевський відповів, що згідно з п.п. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю.   Вимога про проведення інвентаризації надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.

Також платників цікавили питання проведення фіскальних розрахунків при здійсненні продажу товарів через Інтернет, можливості використання програмного РРО при здійсненні виїзної торгівлі та ряд інших.

Під час спілкування з платниками Віктор Кащевський звернув увагу на дотримання роботодавцями мінімальних соціальних гарантій  працівникам, зауважив, що контроль за оформлення трудових відносин з найманими особами податкові органи здійснюють, зокрема, шляхом проведення фактичних перевірок.

Усі додзвонювачі «гарячої лінії» отримали вичерпні відповіді на питання, які їх турбували.